Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83205
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Сократ та його роль у формуванні проблемного навчання |
Other Titles |
Socrates and his role in the formation of problem-based learning |
Authors |
Разуменко, О.
|
Keywords |
педагогічні ідеї педагогические идеи pedagogical ideas духовность spirituality духовний світ духовный мир spiritual world етика этика проблемне навчання problem-based learning проблемное обучение ethics духовність |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83205 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Разуменко О. Сократ та його роль у формуванні проблемного навчання // Світогляд-філософія-релігія. 2015. Вип. 8. С. 329-336. |
Abstract |
В статті розглядається педагогічна творчість Сократа. Показано вплив його ідей на формування проблемного навчання. Акцентовано увагу на значенні вчення про “добру природу” людини, значення духовного світу індивіда, роль самопізнання в педагогічній практиці. The article considers the pedagogical work of Socrates. The influence of his ideas on the formation of problem - based learning is shown. Emphasis is placed on the importance of the doctrine of the "good nature" of man, the importance of the spiritual world of the individual, the role of self-knowledge in pedagogical practice. |
Appears in Collections: |
Світогляд - Філософія - Релігія |
Views

1
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Razumenko_Sokrat_ta_yoho.pdf | 637,3 kB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.