Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83205
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Сократ та його роль у формуванні проблемного навчання
Other Titles Socrates and his role in the formation of problem-based learning
Authors Разуменко, О.
Keywords педагогічні ідеї
педагогические идеи
pedagogical ideas
духовность
spirituality
духовний світ
духовный мир
spiritual world
етика
этика
проблемне навчання
problem-based learning
проблемное обучение
ethics
духовність
Type Article
Date of Issue 2015
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83205
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Разуменко О. Сократ та його роль у формуванні проблемного навчання // Світогляд-філософія-релігія. 2015. Вип. 8. С. 329-336.
Abstract В статті розглядається педагогічна творчість Сократа. Показано вплив його ідей на формування проблемного навчання. Акцентовано увагу на значенні вчення про “добру природу” людини, значення духовного світу індивіда, роль самопізнання в педагогічній практиці.
The article considers the pedagogical work of Socrates. The influence of his ideas on the formation of problem - based learning is shown. Emphasis is placed on the importance of the doctrine of the "good nature" of man, the importance of the spiritual world of the individual, the role of self-knowledge in pedagogical practice.
Appears in Collections: Світогляд - Філософія - Релігія

Views

Ukraine Ukraine
1

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Razumenko_Sokrat_ta_yoho.pdf 637,3 kB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.