Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83205
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Сократ та його роль у формуванні проблемного навчання
Other Titles Socrates and his role in the formation of problem-based learning
Authors Разуменко, О.
Keywords педагогічні ідеї
педагогические идеи
pedagogical ideas
духовность
spirituality
духовний світ
духовный мир
spiritual world
етика
этика
проблемне навчання
problem-based learning
проблемное обучение
ethics
духовність
Type Article
Date of Issue 2015
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83205
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Разуменко О. Сократ та його роль у формуванні проблемного навчання // Світогляд-філософія-релігія. 2015. Вип. 8. С. 329-336.
Abstract В статті розглядається педагогічна творчість Сократа. Показано вплив його ідей на формування проблемного навчання. Акцентовано увагу на значенні вчення про “добру природу” людини, значення духовного світу індивіда, роль самопізнання в педагогічній практиці.
The article considers the pedagogical work of Socrates. The influence of his ideas on the formation of problem - based learning is shown. Emphasis is placed on the importance of the doctrine of the "good nature" of man, the importance of the spiritual world of the individual, the role of self-knowledge in pedagogical practice.
Appears in Collections: Світогляд - Філософія - Релігія

Views

China China
1
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
68
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
401

Downloads

Austria Austria
1
Bulgaria Bulgaria
1
Germany Germany
1
Italy Italy
1
Japan Japan
173
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
395
Slovakia Slovakia
104
Turkey Turkey
166
Ukraine Ukraine
403
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
320
Unknown Country Unknown Country
399

Files

File Size Format Downloads
Razumenko_Sokrat_ta_yoho.pdf 637,3 kB Adobe PDF 1966

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.