Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83521
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Философия образования и постмодернизм
Other Titles Philosophy of Education and Postmodernism
Філософія освіти і постмодернізм
Authors Михалина, О.
ORCID
Keywords философия образования
постмодернизм
критическая педагогика
Запад
теория образования
філософія освіти
постмодернізм
критична педагогіка
Захід
теорія освіти
philosophy of education
postmodernism
critical pedagogy
West
theory of education
Type Article
Date of Issue 2012
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83521
Publisher ГВУЗ "Украинская академия банковского дела Национального банка Украины"
License In Copyright
Citation Михалина О. Философия образования и постмодернизм // Світогляд - Філософія - Релігія. 2012. — Вип. 2. С. 58-68.
Abstract Статья посвящена постмодернистской философии образования, которая находит свое применение в образовательной практике, в трансформации сознания педагогов, их ценностных и философско-теоретических установок. Постмодернистские концепции образования выступают за радикальное реформирование образования, за индивидуализирующие методы обучения. Явление постмодернизма в образовании – это радикальный пересмотр и переосмысление тех оснований, на которых зиждется все здание европейской культуры и цивилизации.
Стаття присвячена постмодерністській філософії освіти, яка знаходить своє застосування в освітній практиці, в трансформації свідомості педагогів, їх ціннісних і філософсько-теоретичних установках. Постмодерністські концепції освіти виступають за радикальне реформування освіти, за індивідуалізуючі методи навчання. Явище постмодернізму в освіті – це радикальний перегляд і переоцінка тих основ, на яких базується вся будівля європейської культури і цивілізації.
The article is devoted postmodern philosophy of education which is applied in educational practice, in transformation of educators’conscieness and their value and theoretical attitudes. Postmodern conceptions of education focus on radical reforming of education, on individualized methods of learning. The essence of postmodernism in education is a radical revision and rethinking of the foundations those are support the whole construction of European culture and civilization.
Appears in Collections: Світогляд - Філософія - Релігія

Views

China China
1
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
400
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
7222
United Kingdom United Kingdom
3297
United States United States
57926
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
14224
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
57924

Files

File Size Format Downloads
Mihalina_postmodernism.pdf 450.36 kB Adobe PDF 72150

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.