Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83579
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Public art and post-soviet identity: autonomy under societal pressure
Authors Mylenkova, Rymma Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6712-7319
Keywords пост-радянська ідентичність
пост-советская идентичность
post-soviet identity
публічне мистецтво
публичное искусство
public art
мистецтво із зілученням громад
искусство с привлечением сообществ
community-engaged art
Type Brochure
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83579
Publisher Academia Europea
License Copyright not evaluated
Citation Mylenkova, R. (2019) Public art and post-soviet identity: autonomy under societal pressure. Beyond Identity? New avenues for interdisciplinary research on identity. Academia Europea. Wroclaw, 25 p.
Abstract Пострадянські суспільства тривалий час зберігали свою однорідність, приховуючи розщеплення в громадах завдяки пострадянській ідеології. Демонстрація різноманітності не заохочувалася. Естетика, встановлена ​​державою, - це біла, чоловіча, гетеронормативна та соціально рівна (тобто удавана) ідентичність. Лише в останні роки голоси самовизначення в пострадянських країнах стали гучнішими. Це голоси переміщених людей, меншин (національних, гендерних, релігійних чи політичних), бідних, інвалідів та інших неблагополучних громад - людей, яких не почули, зараз формують почуття власної ідентичності та проголошують це через публічне мистецтво.
Постсоветские сообщества долгое время сохраняли свою однородность, скрывая раскол на сообщества из-за постсоветской идеологии. Демонстрация разнообразия не поощрялась. Установленной государством эстетикой была белая, мужская, гетеронормативная и социально равная (то есть притворная) идентичность. Лишь в последние годы голоса за самоопределение в постсоветских странах стали громче. Это голоса перемещенных лиц, меньшинств (национальных, гендерных, религиозных или политических), бедных, инвалидов и других обездоленных сообществ - люди, которых не слышали, теперь создают чувство собственной идентичности и провозглашают это через паблик-арт.
The post-soviet societies had been maintaining their homogeneity for a long time, hiding cleavage into communities due to post-soviet ideology. Diversity demonstration was not encouraged. State-established aesthetics was white, male, heteronormative and socially equal (that is feigned) identity. Only in recent years the voices of self-determination in post-soviet countries became louder. They are the voices of displaced people, minorities (national, gender, religious or political), poor, disabled and other disadvantaged communities – the people, who were not heard, now construct a sense of own identity and and proclaim it through public art.
Appears in Collections: Навчальні видання (ННІ БіЕМ)

Views

Brazil Brazil
926098886
China China
918102420
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
1
Germany Germany
445956597
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
31075236
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
408
Singapore Singapore
325839768
Sweden Sweden
2178
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
1295811675
United Kingdom United Kingdom
625969325
United States United States
-222499420
Unknown Country Unknown Country
-222499426
Vietnam Vietnam
7761

Downloads

Belgium Belgium
42220
Brazil Brazil
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
401
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1549635
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
410
Ukraine Ukraine
54612
United Kingdom United Kingdom
926098884
United States United States
-222499424
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Mylenkova_public art.pdf 148,45 kB Adobe PDF 705246744

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.