Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83596
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Адміністративно–правові засади взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами щодо протидії легалізації злочинних доходів
Other Titles Administrative and Legal Framework for Interaction of Law Enforcement Agencies with Financial Institutions to Combat Money Laundering
Authors Steblianko, Alina Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-5080-0490
Keywords адміністративно-правові засади
взаємодія
легалізація злочинних доходів
правоохоронні органи
фінансові установи
administrative and legal framework
interaction
money laundering
law enforcement
financial institutions
Type PhD Thesis
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83596
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Стеблянко, А. В. Адміністративно–правові засади взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами щодо протидії легалізації злочинних доходів : дис. ... д-ра філософії : 081. Суми, 2021. 265 с.
Abstract Дисертацію присвячено дослідженню адміністративно-правових засад взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами щодо протидії легалізації злочинних доходів, визначенню напрямків їх удосконалення. Формулюється авторське розуміння поняття «взаємодія правоохоронних органів з фінансовими установами щодо протидії легалізації злочинних доходів» та визначаються основні особливості такої взаємодії. Виокремлюються рівні, які становлять правові засади взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами щодо протидії легалізації злочинних доходів, а саме: 1) конституційний; 2) міжнародний; 3) законодавчий, який включає в себе наступні групи нормативних правових актів: акти, які містять загальні положення щодо взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами та (або) визначають систему суб’єктів протидії легалізації злочинних доходів; акти, які стосуються виявлення, розслідування та відповідальності за злочини у сфері легалізації злочинних доходів; акти, які регулюють адміністративно-правовий статус правоохоронних органів, фінансових установ і містять положення щодо їх взаємодії; 4) підзаконний. Визначаються місце та роль кожного із суб’єктів взаємодії у системі протидії легалізації злочинних доходів, де правоохоронні органи як суб’єкти взаємодії з фінансовими установами здійснюють безпосередні заходи із забезпечення досудового розслідування кримінальних правопорушень (за винятком органів прокуратури), фінансові установи забезпечують доступ до інформації правоохоронними органами з метою високої ефективності та результативності їх взаємодії, а роль Національного банку України зводиться переважно до здійснення державного регулювання та нагляду в досліджуваній сфері. Встановлюється, що взаємодія правоохоронних органів з фінансовими установами у сфері протидії легалізації злочинних доходів здійснюється у правовій (спільна участь у проведенні спеціальних операцій, оперативно-розшукових заходів; укладення адміністративних договорів; нормотворчість) та неправовій (організаційній) (взаємний обмін інформацією у сфері протидії легалізації злочинних доходів; проведення спільних нарад і робочих зустрічей; спільна участь у семінарах, круглих столах, присвячених боротьбі з легалізацією злочинних доходів) формах. З’ясовується, що для кожної з форм взаємодії правоохоронних органів і фінансових установ притаманні свої методи взаємодії, які спрямовані на забезпечення ефективної та результативної співпраці між вказаними суб’єктами, де такими методами виступають методи інформаційного забезпечення, примусу, прогнозування, планування, адміністративного припинення, роботи з кадрами, переконання, погодження актів і рішень, регламентації. Розкривається роль Державної служби фінансового моніторингу України у координації взаємодії правоохоронних органів і фінансових установ і визначаються завдання, які вирішує координація у сфері протидії легалізації злочинних доходів: 1) визначення основних напрямків протидії легалізації коштів злочинного походження на основі аналізу інформації, яка міститься у повідомленнях про підозрілі фінансові операції; 2) розробка, узгодження та виконання спільних заходів, спрямованих на своєчасне виявлення, розкриття та припинення злочинів, що стосуються відмивання злочинних доходів; 3) підвищення обізнаності взаємодіючих суб’єктів щодо специфіки виявлення, розкриття та розслідування фактів легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом. Узагальнюється зарубіжний досвід взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами щодо протидії легалізації злочинних доходів (Сполучені Штати Америки, Канада, Великобританія, Бельгія, Франція, Італія, Швейцарія, Узбекистан, Російська Федерація) та робиться висновок, що про повне запозичення досвіду інших країн мова йтися не може, але запровадження регулярних зустрічей правоохоронців з представниками фінансових установ, проведення просвітницької роботи між ними чи навчання щодо системи фінансового моніторингу та процесу розслідування фінансово-економічних злочинів, налагодження приватно-правового партнерства, прийняття міжвідомчих інструкцій з питань взаємодії дозволить більш ефективно протидіяти легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, та виведе взаємодію на якісно новий рівень. Пропонується розробити методику взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами у сфері протидії легалізації злочинних доходів, яка має містити такі структурні елементи як: 1) суб’єкти взаємодії; 2) правова основа взаємодії; 3) мета та завдання сторін взаємодії; 4) принципи взаємодії; 5) рівні взаємодії; 6) напрями взаємодії; 7) форми взаємодії; 8) права й обов’язки взаємодіючих сторін; 9) відповідальність суб’єктів взаємодії; 10) критерії оцінювання ефективності взаємодії. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що представлена наукова праця є одним із перших у вітчизняній юридичній науці адміністративного права комплексним правовим дослідженням адміністративно-правових засад взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами щодо протидії легалізації злочинних доходів і визначення напрямків їх удосконалення. У результаті дослідження сформульовані нові висновки і положення, запропоновані особисто здобувачем. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що вони становлять науково-теоретичний та практичний інтерес і можуть бути використані у: 1) науково-дослідній сфері – положення та висновки дисертації є основою для розробки подальших напрямків удосконалення адміністративно-правових засад взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами щодо протидії легалізації злочинних доходів; 2) правозастосовній діяльності – для удосконалення практичної діяльності правоохоронних органів з фінансовими установами під час їх взаємодії; 3) освітньому процесі – під час проведення занять і підготовки навчально-методичної літератури із дисциплін «Адміністративне право», й «Судові та правоохоронні органи»; вони вже використовуються для проведення занять з цих дисциплін у Сумському державному університеті.
The dissertation deals with studying the administrative and legal framework for the interaction of law enforcement agencies with financial institutions to combat money laundering and determining the areas for their improvement. The author’s understanding of the concept «interaction of law enforcement agencies with financial institutions in combating money laundering» is formulated, and the main features of such interaction are determined. It highlights the levels, which constitute the legal framework for the interaction of law enforcement agencies with financial institutions to combat money laundering, namely: 1) constitutional; 2) international; 3) legislative that includes the following groups of regulatory legal acts: acts containing general provisions on the interaction of law enforcement agencies with financial institutions and (or) determine the system of entities combating money laundering; acts concerning the identification, investigation, and responsibility for crimes in the sphere of money laundering; acts regulating the administrative and legal status of law enforcement agencies, financial institutions and contain provisions for their interaction; 4) subordinate acts. The place and role of each of the interacting entities in the system of combating money laundering are determined, where law enforcement agencies, as entities interacting with financial institutions, carry out direct measures to ensure the pre-trial investigation of criminal offenses (except for prosecutors), financial institutions provide access to information for law enforcement agencies to reach high efficiency and effectiveness of their interaction, and the role of the National Bank of Ukraine is reduced mainly to the implementation of state regulation and supervision in the area under consideration. It is established that the interaction of law enforcement agencies with financial institutions in the field of combating money laundering is carried out in the legal (joint participation in special operations, investigative and search activities; conclusion of administrative contracts; rule-making) and non-legal (organizational) (mutual exchange of information in the field of combating money laundering, holding joint meetings and working meetings; joint participation in seminars, round tables dedicated to the fight against money laundering) forms. It is revealed that each of the forms of interaction between law enforcement agencies and financial institutions has its own methods of interaction aimed at ensuring effective and efficient cooperation between these entities, where such methods are methods of information support, coercion, forecasting, planning, administrative suppression, work with personnel, persuasion, coordination of acts and decisions, regulation. The role of the State Financial Monitoring Service of Ukraine in coordinating the interaction of law enforcement agencies and financial institutions is revealed. The tasks that are solved by coordination in the field of combating money laundering are determined: 1) determination of the main areas for combating money laundering based on the analysis of information contained in reports of suspicious financial transactions; 2) development, coordination and implementation of joint activities aimed at timely detection, disclosure and suppression of crimes related to money laundering; 3) raising awareness of interacting subjects about the specifics of identifying, disclosing and investigating the facts of money laundering. It summarizes the foreign experience of interaction between law enforcement agencies and financial institutions in combating money laundering (USA, Canada, Great Britain, Belgium, France, Italy, Switzerland, Uzbekistan, Russia) and concludes that total borrowing of the experience of other countries is not possible. Still, the introduction of regular meetings of law enforcement officers with representatives of financial institutions, educational work or training on the financial monitoring system and the process of investigating financial and economic crimes, establishing private-legal partnerships, adopting interagency instructions on interaction issues will more effectively counteract money laundering and will bring interaction to a qualitatively new level. It is proposed to develop a methodology for interaction between law enforcement agencies and financial institutions in the field of combating money laundering, which should contain the following structural elements as 1) interacting entities; 2) the legal framework for interaction; 3) the goal and objectives of the parties to the interaction; 4) principles of interaction; 5) the level of interaction; 6) areas of interaction; 7) forms of interaction; 8) the rights and obligations of interacting parties; 9) the responsibility of the interacting entities; 10) criteria for evaluating the effectiveness of interaction. The scientific novelty of the research is that the presented scientific work is one of the first comprehensive legal research of the administrative and legal framework for the interaction of law enforcement agencies with financial institutions to combat money laundering and determining areas for their improvement in domestic science of administrative law. As a result of the study, new conclusions and provisions were formulated, proposed by the applicant personally. The practical significance of the results obtained lies in the fact that they constitute a scientific, theoretical and practical interest and can be used in: 1) research sphere – the provisions and conclusions of the dissertation are the basis for the development of further areas for improving the administrative and legal framework for the interaction of law enforcement agencies with financial institutions to combat money laundering; 2) lawmaking – in the development of amendments to regulatory legal acts that regulate some aspects of interaction between law enforcement agencies and financial institutions, as well as in the development of a separate regulatory legal act regulating the procedure for interaction of law enforcement agencies with financial institutions to combat money laundering; 3) law enforcement activities – to improve the practical activities of law enforcement agencies with financial institutions during their interaction; 4) educational process – when conducting classes and preparing educational and methodological literature for the courses "Administrative Law" and "Judicial and Law Enforcement Agencies"; they are already used for these courses at Sumy State University.
Appears in Collections: Дисертації

Views

Canada Canada
1
China China
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Finland Finland
1
France France
53456
Germany Germany
113942540
Ghana Ghana
1455771
Greece Greece
649471
Ireland Ireland
61699
Italy Italy
1
Kazakhstan Kazakhstan
113942536
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
22112
Russia Russia
1
Slovenia Slovenia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1000837049
United Kingdom United Kingdom
1672081342
United States United States
-2078606377
Unknown Country Unknown Country
209076

Downloads

Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
59799
Finland Finland
102344
France France
-2078606378
Germany Germany
427015617
Ireland Ireland
51158
Kazakhstan Kazakhstan
113942537
Lithuania Lithuania
1453477648
Moldova Moldova
-2078606378
Montenegro Montenegro
1
Netherlands Netherlands
64806109
Poland Poland
-1039270872
Romania Romania
1
Russia Russia
824648688
Slovenia Slovenia
1
Turkey Turkey
123397
Ukraine Ukraine
1000837049
United Kingdom United Kingdom
1672081336
United States United States
824648687
Unknown Country Unknown Country
1208486256

Files

File Size Format Downloads
diss_Steblianko.pdf 3,23 MB Adobe PDF -1901170296
critique_Volik.pdf 9,51 MB Adobe PDF -1901170296
critique_Kosytsia.PDF 8,63 MB Adobe PDF -1901170296

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.