Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83852
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Соціо-психологічні механізми впливу інвестигативного медіатексту на розвиток ідейно-естетичних вподобань реципієнта
Other Titles Social and psychological mechanisms of investigative media text influence on development of recipient’s aesthetic preferences
Authors Стєкольщикова, В.
ORCID
Keywords журналістське розслідування
медіапсихологія
суспільний резонанс
змістовий ланцюг
journalistic investigation
media psychology
public response
content chain
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83852
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Стєкольщикова, В. Соціо-психологічні механізми впливу інвестигативного медіатексту на розвиток ідейно-естетичних вподобань реципієнта // Образ. 2021. Вип. 1 (35). С. 60-67. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.1(35)-60-67
Abstract Статтю присвячено проблемам впливу інвестигативного медіатексту на смислові, етикоестетичні, духовні орієнтири реципієнтів. Представлено ефективний інструментарій формотворчості та текстотворчості інвестигейтора. Закцентовано увагу на якісних техніках, що орієнтуються на задоволення потреб і запит різних соціальних верств населення, розповсюдження розслідувальної інформації, її ритм і масштаб та визначаються характером розвитку й функціонуванням тієї чи іншої соціальної системи. Доведено, що зміст інвестигейторних матеріалів формується з урахуванням особливостей та закономірностей психологічного впливу в діапазоні від звичайного інформування до повчання, переконання та навіювання.
The paper is devoted to the problems of the investigating media text influence on the semantic, ethical, aesthetical, and spiritual benchmarks of the recipients. The investigator’s effective tools of form and text creation are presented. Emphasis is placed on meaningful techniques focused on meeting the needs and demands of different social groups, dissemination of investigative information, its rhythm and scale, and are determined by the nature of development and functioning of various social systems. It has been proved that the content of investigative materials is formed, taking into account the features and patterns of psychological influence in the range from the usual informing to edification, persuasion, and suggestion.
Appears in Collections: Образ

Views

China China
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
85021
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
826084
United Kingdom United Kingdom
210746
United States United States
2762134
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
210750
Canada Canada
1640276
France France
1640275
Germany Germany
518418
India India
1
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
1
Nepal Nepal
1
Poland Poland
210758
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
268
Ukraine Ukraine
3883991
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2762134
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Stiekolshchykova_Obraz_1_2021.pdf 786,42 kB Adobe PDF 10866879

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.