Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83858
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Альтернативні соціальні медіа: локальний вимір
Other Titles Alternative social media: the local dimension
Authors Мельникова-Курганова, О.
ORCID
Keywords альтернативні медіа
соціальні медіа
місцеві медіа
постправда
соціальні мережі
alternative media
social media
local media
post-truth
social networks
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83858
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Мельникова-Курганова, О. Альтернативні соціальні медіа: локальний вимір // Образ. 2021. Вип. 1 (35). С. 133-141. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.1(35)-133-141
Abstract У статті досліджено локальний вимір альтернативних соціальних медіа за період 2017–2020 р. Об’єктом дослідження є альтернативні канали комунікації на прикладі Маріуполя. Метою дослідження є визначення характерних рис альтернативних медіа. Проблема монополізації та/або скорочення традиційних ЗМІ на місцевому рівні призводить до появи та популярності альтернативних платформ у соціальних медіа. У дослідженні систематизовано характерні риси, тематику альтернативного контенту та альтернативні канали комунікації. Анонімність, персоналізація публікацій, унікальність, локальність, інтерактивність, мультимедійність, стихійне поширення, сегментація аудиторії є важливими рисами альтернативних медіа.
The article examines the local dimension of alternative social media for the period of 2020. The object of the study is alternative communication channels in Mariupol. The study aims to determine the characteristics of alternative media and their types. The problem of monopolization and/or reduction of traditional media at the local level leads to the emergence and popularity of alternative platforms on social media. The study systematizes the characteristics, topics of alternative content and common alternative channels of communication. Anonymity, personalization of publications, uniqueness, locality, interactivity, multimedia, spontaneous distribution, segmentation of the audience are important features of alternative media.
Appears in Collections: Образ

Views

China China
1
Germany Germany
200926
Ireland Ireland
1149995240
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
600517
Netherlands Netherlands
1569384874
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1735074876
United Kingdom United Kingdom
344984750
United States United States
-2094507494
Unknown Country Unknown Country
-595542191

Downloads

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
1831
France France
494839145
Germany Germany
70336
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1837
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
-863506337
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-2004239196

Files

File Size Format Downloads
Melnykova-Kurhanova_Obraz_1_2021.pdf 789,74 kB Adobe PDF 1922134919

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.