Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85122
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Informational Technologies as a Tool for Local Level Sustainable Development Goals Implementation
Other Titles Інформаційні технології як інструмент реалізації цілей сталого розвитку на місцевому рівні
Authors Zharova, L.V.
Khlobystov, Ie.V.
Keywords зелена економіка
цілі сталого розвитку
економічні тенденції
децентралізація
міжнародна економіка
green economics
sustainable development goals
economics tendencies
decentralization
international economic
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85122
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Zharova, L. V., Khlobystov, Ie. V. Informational Technologies as a Tool for Local Level Sustainable Development Goals Implementation // Mechanism of Economic Regulation. 2021. № 2. P. 5-15. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.92.01
Abstract Проведене дослідження ілюструє міждисциплінарний підхід до сталого розвитку місцевих громад шляхом впровадження новітніх інноваційних підходів та заповнення прогалин сучасними технологічними можливостями. Центральною гіпотезою цього дослідження є те, що конкурентоспроможності та ефективності економічного розвитку місцевих громад можна досягти в рамках боротьби зі змінами клімату за допомогою впровадження інформаційних технологій на всіх етапах – від планування до реалізації. У статті підкреслено, що прогноз зміни клімату повинен бути реалізований відповідно до стратегій місцевого територіального розвитку. Шлях реалізації полягає у тому, що стратегії територіального розвитку враховують зміни функціонального призначення територій та визначають напрями перспективної діяльності, враховуючи зміни в агрокліматичних та інфраструктурних умовах розвитку. Із цією метою пропонується створити комплекс інформаційно-аналітичного забезпечення сталого розвитку місцевих, територіальних утворень. Допустиме значення зворотної субсидії, за нашими розрахунками, має становити не більше 25 %. Було продемонстровано, що можна забезпечити стійкий розвиток фінансово спроможних громад, якщо для визначення суми зворотної субсидії використовувати гнучкий фінансовий підхід.
The research represents the interdisciplinary approach for sustainable development of local communities through the implementation latest innovative approaches and closing the gaps by modern technological possibilities. The paper proposes methodological approaches for informational and analytical support for decision-making on sustainable development of local territorial entities (for example, united territorial communities, BTSEE). It is emphasized that the climate change forecast must be implemented to local, territorial development strategies. The central hypothesis of this research is that the competitiveness and efficiency of economic development local communities can be reached in the framework of combating climate changes with the implementation of information technologies on all steps – from planning until realization. It emphasized that the climate change forecast must be implemented to local, territorial development strategies. The way of implementation is that the territorial development strategies take into account changes in the functional purpose of the territories and determine the directions of prospective activity, taking into account changes in agro-climatic and infrastructural conditions of development. For this purpose, it is proposed to create a complex of information and analytical support for the sustainable development of local, territorial entities. The permissible value of the reverse subsidy, according to our calculations, should be no more than 25 %. It was demonstrated that it is possible to enable the sustainable development of financially capable communities if a flexible, financially based approach is used to determine the reverse subsidy's amount. Implementing the proposed mechanisms for the sustainable development of the BTSEE involves active consultation with local leaders and government representatives in charge of government decentralization.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Australia Australia
92
China China
1
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
94
United Kingdom United Kingdom
379
United States United States
6276
Vietnam Vietnam
1902

Downloads

Germany Germany
6273
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
769
Ukraine Ukraine
87
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
6275
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Zharova_green_economics.pdf 452,02 kB Adobe PDF 13408

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.