Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85124
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Electronic Business of Japan in Comparison with the U.S.
Other Titles Електронний бізнес Японії у порівнянні з США
Authors Melnyk, M.V.
Blyznyukov, A.O.
ORCID
Keywords міжнародний бізнес
електронна комерція
електронний бізнес
ділове адміністрування
маркетинг в економіці
США
електронний бізнес у Японії
international business
e-commerce
electronic business
business administration
marketing in economics
United States
e-business in Japan
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85124
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Melnyk, M. V., Blyznyukov, A. O. Electronic Business of Japan in Comparison with the U.S. // Mechanism of Economic Regulation. 2021. № 2. P. 16-22. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.92.02
Abstract З появою електронного бізнесу японці включили Інтернет у свою культуру, щоб скористатися перевагами електронної комерції. Єдина мова та високий коефіцієнт міського населення роблять бізнес в Інтернеті успішним. Крім того, розмір країни та ефективна інфраструктура пришвидшують процес доставки. Однак Японія все ще потребує темпів у бізнесі електронної комерції, щоб конкурувати зі США. Ця стаття охоплює різні тенденції та перспективи Японії та США з точки зору ведення електронного бізнесу. У статті оглянуто основні відмінності між електронним бізнесом Японії та США. Також аналізується ефективність електронного бізнесу як у США, так і в Японії. Проведено порівняння, яке визначає позитивний та негативний вплив електронного бізнесу у обох країнах. Порівняльний аналіз статті показав, що Японії потрібно працювати над різними аспектами, щоб скористатися перевагами інтернет-ринку. Приголомшливий успіх Японії на шляху ведення бізнесу в Інтернеті прогнозує, що знадобиться короткий проміжок часу, щоб перейти на електронний бізнес у США. Однак Японії все ще потрібно зробити серйозні зміни в технічній галузі, а також заручитися підтримкою уряду для трансформації електронного бізнесу у своїй країні.
With the emergence of electronic business, the Japanese incorporated the internet into their culture to take advantage of e-Commerce. The uniform language and high ratio of the urban population make the online business successful. Besides, country size and the effective infrastructure make the delivery process faster. However, Japan still needs a pace in the eCommerce business to compete with the USA. This research paper covers different trends and perspectives of Japan and the United States in terms of conducting e-Business. The article overview the primary differences between the electronic business of Japan and the United States. Then, the performance of the electronic business in both the United States and Japan is analyzed. A fine comparison has been made which determines the positive and negative impact of e-Business for both the countries. The comparison between the United States concerning e-Business helped us determine the use of modern technology, and also covers the vast dimension of online business in both countries. The comparative analysis of the paper found that Japan needs to work on different aspects to avail opportunities of the online marketplace. The remarkable success of Japan towards online business forecast that it will take short time for Japan to take over the United States’ Ebusiness. However, Japan still need to make major changes in the technical field as well as need support from the government to transform E-business in their country.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Australia Australia
2000964680
Belgium Belgium
1
Canada Canada
411503311
China China
1493199091
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
1
Finland Finland
1
Germany Germany
167820
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
2000964686
Indonesia Indonesia
-1621352968
Iran Iran
85045
Ireland Ireland
771624523
Italy Italy
1
Japan Japan
1924104875
Kenya Kenya
191719
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
56877
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1
Philippines Philippines
134762
Poland Poland
1576248114
Romania Romania
540444529
Russia Russia
56397
Singapore Singapore
443854682
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
-1621352963
Ukraine Ukraine
-439553545
United Kingdom United Kingdom
2000964682
United States United States
-887010234
Vietnam Vietnam
2541640

Downloads

Australia Australia
1
Cambodia Cambodia
1
Canada Canada
1
China China
-887010234
Finland Finland
27562838
France France
1
Germany Germany
-1621352964
Guyana Guyana
1
India India
420711540
Indonesia Indonesia
-1621352967
Ireland Ireland
62762647
Italy Italy
1
Japan Japan
420711542
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
443854680
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
2000964685
Poland Poland
1576248115
Romania Romania
1
Russia Russia
102700
Singapore Singapore
-1628936330
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
-1813422512
United Kingdom United Kingdom
38753478
United States United States
-887010233
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
2541641
Zambia Zambia
1

Files

File Size Format Downloads
Melnyk_electronic_business.pdf 433,25 kB Adobe PDF 830095937

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.