Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85378
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Drop shipping development under COVID-19 circumstances as the most common method of e-commerce
Other Titles Розвиток дропшиппінгу як найпоширенішого методу електронної комерції. за обставин COVID-19
Authors Pokhylko, Svitlana Vasylivna  
Dvorianova, T.
Voloshyna E., E.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5739-2795
Keywords дропшипінг
електронна комерція
інтернет-маркетинг
цифрова економіка
платформи електронної комерції
drop-shipping
e-commerce
internet marketing
digital economy
e-commerce platforms
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85378
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Pokhylko, S., Dvorianova, T., Voloshyna, E. Drop shipping development under COVID-19 circumstances as the most common method of e-commerce // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2021. № 2. С. 108−117. DOI: 10.21272/1817-9215.2021.2-13
Abstract Стаття присвячена аналізу теоретичних основ та економічної сутності дропшипінгу та впливу пандемії COVID-19 на розвиток дропшипінгу. Проведено бібліометричний аналіз найбільш релевантних публікацій у базі даних Scopus.Проаналізовано найбільш цитовані публікації за даною тематикою. Систематизація наукового досвіду показує, що експоненціальне зростання електронної комерції посилює складову дропшипінгу у розвитку бізнес-процесів, тому що у такому ланцюжку поставок електронної комерції є безліч переваг. Одна з них полягає у співпраці з виробниками продукції та пошуку споживачів для їх товарів та послуг. В той час як дроп шипер рекламує товар виробника на своїх веб-сайтах, керуючи всіма маркетинговими стратегіями та приймаючи замовлення від покупців. Особливо вчені звертають увагу на особливості управління запасами за такого методу електронної комерції. Адже зникає необхідність для продавця зберігати будь-яку продукцію. Тобто, витрати на запаси різко скорочуються. У роботі проаналізовано основні інструменти дропшипінгу та їх переваги для покращення показників бізнесу. Розкрито сутність дропшипінгу зі сторони дропшипера. Проведено аналіз типів дропшипінгу, найпопулярніших платформ, маркетингових інструментів для покращення ведення бізнесу. Зіставлено переваги та недоліки дропшипінгу для продавця і для споживача. Представлено авторський алгоритм дропшипінгу – етапи за якими функціонує модель дропшипінгу. Наведено актуальну статистику взаємозв`зку пандемії COVID-19 та різкого зростання електронної комерції. Визначено, що об'єми продажів деяких категорій продукції зросли в декілька разів з початком пандемії у світі, клієнти надавали перевагу при покупках в інтернет-магазинах такої продукції як гігієнічні засоби, ліки, їжа, одяг та взуття, книги. Результатами наукового дослідження є аналіз основних показників ринку дропшипінгу і прогнозування майбутнього зростання таких покупок без прямої участі виробника. Адже ця інноваційна концепція прямої доставки забезпечує гнучкість та економію часу, клієнти не повинні відвідувати магазини. Що користується великим попитом з урахуванням локдауна.
This article is devoted to analysis of the theoretical foundations and economic essence of drop shipping and the influence of COVID-19 on drop shipping development. The authors conducted bibliometric analysis of the most relevant publications in the Scopus database. The most cited publications on this theme are presented in the paper. Systematization of the scientific background shows that e-commerce exponential growth enhances the impact of drop shipping on developments in business processes. Thus, such an e-commerce drop-shipping supply chain has many advantages. One of them is evident in collaboration with manufacturers and the search for consumers to be supplied for buying their goods and services. Concomitantly, a drop shipper advertises a product to a producer on drop shipper’s own websites employing all the marketing strategies and taking orders from the clients. The authors particularly noted the features of inventory management when such a method of e-commerce is used. The reason is that there is no need for a drop shipper to store any products. Hence, the inventory costs are drastically cut. This paper analyzes the main drop shipping tools and their advantages for improving business indicators. The paper embodies the essence of dropshipping from a drop shipper side. The article carries out an analysis of drop shipping types, the most common e-commerce platforms and marketing tools to improve the running the business. This work compares advantages and disadvantages of drop shipping for both a seller and a buyer. Author's algorithm of drop shipping– steps of the drop shipping model functioning - is presented in the work as well as current statistics of the interrelation of the pandemic COVID-19 and a tremendous growth of ecommerce. It was defined that the sales amount among some product categories has soared several times as the pandemic started in the world. Clients preferred to purchase toiletries, medication, food, books, clothes and shoes in online stores. The results of the scientific study are analysis of the major indicators of the drop shipping market and forecast for the future rise in such purchases without a straight participation of producers. Due to the fact that this drop shipping innovative concept provides flexibility and time saving, the clients do not have to visit brickand-stick stores. Which is attractive to clientele and used widely during the lockdown.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка

Views

Australia Australia
128195
Austria Austria
-2140348003
Bangladesh Bangladesh
1727128409
Belgium Belgium
1727128453
Brazil Brazil
1444274738
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
247599501
Chile Chile
163402
China China
160120
Cyprus Cyprus
208603
Czechia Czechia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Denmark Denmark
189620
Ecuador Ecuador
281435802
Egypt Egypt
473697765
Estonia Estonia
1
Fiji Fiji
1
Finland Finland
171975
France France
1727128412
Germany Germany
281435799
Greece Greece
1830810573
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-348893543
Hungary Hungary
1727128388
Iceland Iceland
1
India India
1727128394
Indonesia Indonesia
498499324
Iran Iran
1
Ireland Ireland
-1837983262
Israel Israel
-658824139
Italy Italy
126672
Jordan Jordan
107040
Kenya Kenya
-2140348004
Latvia Latvia
123991
Lebanon Lebanon
1
Libya Libya
119629
Lithuania Lithuania
1444274737
Malaysia Malaysia
114825
Malta Malta
1
Mauritius Mauritius
62850
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1727128452
Nigeria Nigeria
42917
Norway Norway
318856
Oman Oman
84349
Pakistan Pakistan
1727128408
Peru Peru
151416
Philippines Philippines
1727128400
Poland Poland
105568
Portugal Portugal
132493427
Puerto Rico Puerto Rico
1
Romania Romania
1727128385
Russia Russia
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
2119845056
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1258400425
South Korea South Korea
-348893529
Spain Spain
-1904395165
Sri Lanka Sri Lanka
1952015727
Sweden Sweden
-348893527
Switzerland Switzerland
-348893549
Syria Syria
163253
Taiwan Taiwan
23518
Turkey Turkey
1302667932
Ukraine Ukraine
117223
United Kingdom United Kingdom
1727128397
United States United States
-2006552750
Unknown Country Unknown Country
213744
Vietnam Vietnam
-658824144
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Australia Australia
220900
Austria Austria
128154
Belgium Belgium
96814
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1889406271
Chile Chile
1
China China
-2140348007
Czechia Czechia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
1
Finland Finland
178872
France France
-2140348005
Germany Germany
281435800
Greece Greece
203261
India India
-2006552751
Indonesia Indonesia
498499325
Iran Iran
1
Ireland Ireland
132028
Italy Italy
1
Kenya Kenya
132493413
Latvia Latvia
36764
Libya Libya
1
Lithuania Lithuania
1727128399
Malaysia Malaysia
-348893522
Malta Malta
1
Morocco Morocco
132493416
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
-1904395162
Nigeria Nigeria
189740
Pakistan Pakistan
132493420
Panama Panama
195028
Philippines Philippines
1727128401
Poland Poland
55239
Puerto Rico Puerto Rico
1
Qatar Qatar
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
South Africa South Africa
1258400431
Spain Spain
-1904395164
Sri Lanka Sri Lanka
1952015728
Sweden Sweden
1
Syria Syria
172389
Taiwan Taiwan
997536363
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
210169
Ukraine Ukraine
1830810572
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
-2006552748
United States United States
-2006552749
Unknown Country Unknown Country
133157
Vietnam Vietnam
1727128390

Files

File Size Format Downloads
Pokhylko_internet_marketing.pdf 598,99 kB Adobe PDF -169115646

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.