Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85577
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Some elements of marketing activities in blood service companies: content strategy of the site
Authors Khomenko, Liliia Mykolaivna  
Keywords контентна стратегія
контентная стратегия
content strategy
служба крові
служба крови
blood service
маркетингова діяльність
маркетинговая деятельность
marketing activities
Type Conference Papers
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85577
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Khomenko L. M. Some elements of marketing activities in blood service companies: content strategy of the site // Socio-Economic Challenges : Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Sumy : Sumy State University, 2020. P. 360-364.
Abstract Контентна стратегія є складовою PR-діяльності. Вона безпосередньо впливає на формування позитивного іміджу компанії в очах споживача. Успішний контент дозволяє сформувати імідж компанії як експерта у своїй галузі, підвищити довіру цільової аудиторії, лояльність до неї, збільшити продажі. Було проаналізовано теми публікацій на сайті Сумського обласного центру служби крові протягом 2016 - травня 2020 р. та визначено основні тематики публікацій. Оскільки лояльність аудиторії та рівень довіри до центру не розраховуються конкретними цифрами, ефективність такої діяльності може оцінювати за допомогою непрямих показників: залучення людей до соціальних мереж (рівень активності, зростання коментарів), запитання донорів, кількість повторних відвідувань, збільшення часу перебування на сайті. Таким чином, дуже важливо мати добре підготовлену контентну стратегію для всіх підприємств. Особливо це важливо для центрів крові: добре підготовлена ​​контентна стратегія дозволяє закладу поступово формувати необхідний позитивний імідж центру та пропагує ідею донорства серед населення.
Content strategy is a component of PR activities. It directly affects the formation of a company’s positive image in the consumer’s eyes. Successful content allows company to form the company’s image as an expert in its field, to increase the target audience’s trust, loyalty to the company, increase sales. It was analysed topics of publications on the site of the Sumy regional centre of the blood service during 2016 – May 2020. As the loyalty of the audience and the level of trust to centre is not calculated by specific figures, the effectiveness of such activities can be assessed using indirect indicators: involvement of people in social networks (activity level, growth of comments), questions asked by donors, number of repeat visits, increase the time spent on the site. Thus, it is very important to have well-prepared content strategy for all enterprises. Especially it is important for blood service company: wellprepared content strategy allows blood service company to gradually form the necessary positive image of the centre and promotes the idea of donation among the population.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Germany Germany
112
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
224
Ukraine Ukraine
52
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
902
Vietnam Vietnam
451

Downloads

Canada Canada
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
52
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Khomenko_content strategy.pdf 338,82 kB Adobe PDF 57

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.