Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85670
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Linguopragmatic features of the modern news release
Other Titles Лінгвопрагматичні особливості сучасного англомовного прес-релізу
Authors Yemelianova, Olena Valerianivna  
Новітченко, Валерія Олександрівна
Новитченко, Валерия Александровна
Novitchenko, Valeria Oleksandrivna
Keywords PR-дискурс
PR-discourse
прес-реліз
пресс-релиз
press release
адресат
addressee
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85670
Publisher Міжнародний гуманітарний університет
License Copyright not evaluated
Citation Yemelyanova, O., Novitchenko, V. Linguopragmatic features of the modern news release // Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія Філологія. 2021. № 49 (1). С. 58-61.
Abstract У статті розглянуто лінгвопрагматичні особливості англомовного прес-релізу. Визначено, що англомовний прес-реліз є складовою дискурсу паблик рилейшнз (PR-дискурсу), який націлений на формування позитивного іміджу компанії у свідомості цільової аудиторії. Прес-реліз є коротким повідомленням, метою якого є інформування адресата про будь-яку подію в житті компанії або установи та створення позитивного впливу на аудиторію. Способи впливу залежать від цільової аудиторії та комунікативної ситуації.
В статье рассмотрены лингвопрагматические особенности англоязычного пресс-релиза. Определено, что англоязычный пресс-релиз является составляющей дискурса паблик рилейшнз( PR-дискурса), который нацелен на формирование позитивного имиджа компании в сознании целевой аудитории. Пресс-релиз является кратким сообщением, целью которого является информирование адресата о любом событии в жизни компании или учреждении и создание положительного влияния на аудиторию. Способы воздействия зависят от целевой аудитории и коммуникативной ситуации.
The article considers the linguopragmatic peculiarities of the modern news release. It is determined that the modern news release in English is a component of the public relations discourse (PR-discourse), which is aimed at forming a positive image of the company, product or service in the minds of the target audience. The news release is a short message, the purpose of which is to inform an addressee about any event in the life of the company or institution and create a positive impact on the audience. Ways of influencing depend on the target audience and the communicative situation.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
89899
China China
450
Denmark Denmark
19239
Ghana Ghana
1
Indonesia Indonesia
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
New Zealand New Zealand
19248
Philippines Philippines
9618
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
446
Tanzania Tanzania
1
Ukraine Ukraine
60
United Kingdom United Kingdom
250
United States United States
89901
Vietnam Vietnam
2099
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Australia Australia
1
China China
1
Germany Germany
231219
Ghana Ghana
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
New Zealand New Zealand
19249
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
125
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
231221
Uzbekistan Uzbekistan
231220
Vietnam Vietnam
231219

Files

File Size Format Downloads
Yemelyanova_linguopragmatic.pdf 514,71 kB Adobe PDF 944260

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.