Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85682
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Огляд тенденцій розвитку соціально відповідального бізнесу в ЄС
Other Titles Overview of trends in the development of socially responsible business in the EU
Authors Zakharkina, Liudmyla Serhiivna  
Novikov, Volodymyr Mykolaiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1002-130X
http://orcid.org/0000-0002-8266-9300
Keywords соціально відповідальний бізнес
корпоративна відповідальність
стратегія управління
етична поведінка
соціальна стійкість
socially responsible business
corporate responsibility
management strategy
ethical behavior
social stability
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85682
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Захаркіна, Л. С., Новіков, В. М. Огляд тенденцій розвитку соціально відповідального бізнесу в ЄС // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2021. № 1. С. 289−294. DOI: 10.21272/1817-9215.2021.1-32
Abstract У роботі проаналізовано підходи науковців і сутнісні характеристики соціальної відповідальності бізнесу як чиннику зростання його привабливості та довіри з боку суспільства. Метою дослідження є визначення дефініції "cоціальна відповідальність бізнесу", вивчення історичних аспектів його становлення. Окремо проводиться аналіз закордонного досвіду, а саме країн ЄС, у розвитку етичних ділових принципів поведінки суб’єктів економічних відносин та інструментів по їх системному дотриманню. У процесі дослідження встановлено, що соціально спрямований бізнес слідкує за виконанням прийнятих у власну корпоративну стратегію етичних кодексів та нормативних актів. Соціальні принципи взаємодії стосуються відповідального ставлення до екології, дотримання трудового законодавства щодо умов праці по відношенню до найманих працівників, здійснення соціальних інвестицій в освітні, спортивні, екологічні та наукові програми для зростання соціального, інноваційного та культурного капіталу в країні. З’ясовано, що соціально налаштована активність компаній формує довірливе ставлення до себе з боку міжнародних партнерів та інвесторів, що у кінцевому підсумку позначається на фінансовому результаті. У статті акцентується увага на такому моменті як соціальне інвестування, а також передумов розвитку кооперації між бізнесом, громадським сектором та державними установами у формуванні соціальної стійкості. На основі аналізу показників соціальної активності бізнесу у країнах Європи виявлено стрімко зростаючу динаміку соціальних інвестицій, з огляду на скорочення кількості соціально спрямованих проєктів, щодо підтримки корпоративного та соціально орієнтованого бізнесу. Наголошено увагу на підвищеній актуальності впровадження корпоративної соціальної відповідальності українськими підприємцями та комунікації з суспільством через відсутність поширення етичних практик та низької взаємодії. Для України є критично важливою необхідність перейняття європейського досвіду для розробки власної моделі соціально відповідального управління, що може виступати предметом для подальших досліджень, та її поєднання з національними традиціями та особливостями взаємодії щоб знизити негативні наслідки для всіх зацікавлених сторін.
The paper analyzes the approaches of scientists and the essential characteristics of corporate social responsibility as a factor in increasing its attractiveness and public confidence. The purpose of the study is to define the definition of "Social responsibility of business", to study the historical aspects of its formation. A separate analysis of foreign experience, namely the EU countries, in the development of ethical business principles of conduct of economic entities and tools for their systematic compliance. In the course of the research, it was established that socially oriented business monitors the implementation of codes of ethics and regulations adopted in its own corporate strategy. Social principles of interaction relate to a responsible attitude to the environment, compliance with labor laws on working conditions for employees, social investment in educational, sports, environmental and scientific programs for the growth of social, innovative and cultural capital in the country. It was found that the socially oriented activity of companies forms a trusting attitude towards themselves on the part of international partners and investors, which ultimately affects the financial result. cooperation between business, the public sector and government agencies in shaping social sustainability. Based on the analysis of indicators of social activity of business in European countries, a rapidly growing dynamics of social investment, given the reduction in the number of socially oriented projects to support corporate and socially oriented business. Emphasis is placed on the increased relevance of the introduction of corporate social responsibility by Ukrainian entrepreneurs and communication with society due to the lack of dissemination of ethical practices and low interaction. It is critical for Ukraine to adopt the European experience to develop its own model of socially responsible governance, which can be the subject of further research, and to combine it with national traditions and interactions to reduce the negative consequences for all stakeholders.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка

Views

Austria Austria
22233
Belgium Belgium
1
China China
1
Germany Germany
5977971
Greece Greece
1
Ireland Ireland
2117341810
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
-407599288
United Kingdom United Kingdom
47008502
United States United States
-407599289
Unknown Country Unknown Country
148724392

Downloads

Austria Austria
1
Canada Canada
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
2143265601
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-574972507
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Zakharkina_socially_responsible_business.pdf 337,99 kB Adobe PDF 1568293103

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.