Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86085
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Formation of the Territorial Brand Under Gender Consideration
Other Titles Формування бренду території: вплив гендерного фактору
Authors Liulov, Oleksii Valentynovych  
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
Us, Yana Oleksandrivna  
Kumah, Osei Owusu Evelyn
Owusu, Edward
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
http://orcid.org/0000-0003-1451-0450
Keywords гендер
гендерні нерівності
брендинг
територія
територіальна ідентичність
територіальний бренд
gender
gender inequality
branding
territory
territorial identity
territorial brand
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86085
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Lyulyov, O. V., Pimonenko, T. V., Us, Y. O., Kumah, O. O. E., Owusu, E. Formation of the Territorial Brand Under Gender Consideration // Mechanism of Economic Regulation. 2021. № 3. P. 46-54. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.93.04
Abstract Нині питання територіальної привабливості та її стратегічний розвиток стають більш актуальними. Територіальний брендинг є одним із головних етапів у цьому процесі, який дозволяє виділити реальні та створити нові переваги та асоціації із відповідною територією. Систематизація наукових напрацювань засвідчила, що теоретичні та практичні дослідження територіального брендингу суперечливі через вплив низки зацікавлених сторін, які перешкоджають розробці унікальної концепції територіального розвитку. Попри те, що територіальний розвиток є складною системою, яка залежить від сприйняття та ставлення мешканців, питання гендерних аспектів регіональної ідентичності ще недостатньо досліджені науковцями. Таким чином актуальним є пошук балансу між інтересами різних соціальних груп при формуванні територіального бренду. У цій статті узагальнено аргументи та контраргументи щодо формування територіального бренду з урахуванням гендерних особливостей. Метою дослідження є аналіз ролі гендерних особливостей у механізмі формування територіального бренду. Предметом дослідження є гендерні особливості територіальних одиниць. Методологічною базою дослідження є методи абстрагування, узагальнення, синтез, графічні методи та системний аналіз. У рамках даного дослідження було розкрито відмінності між чоловіками та жінками у сприйнятті інформації. Розглянуто вплив гендерної нерівності на ставлення до території. Отримані результати засвідчили, що територіальний бренд є не лише інструментом просування території, але сприяє формуванню її ідентичності, подоланню гендерної нерівності та підвищення конкурентних переваг.
Nowadays, the issues of the territorial force of attraction and strategic development are growing more urgent. Territorial branding is one of the crucial stages in this process. It highlights the real and creates new narratives of the particular territory in time and space. The systematization of scientific sources showed that the theoretical and practical studies on territorial branding are contradictory due to the influence of many stakeholders preventing from elaborating a unique concept for territorial development. While territorial development is a complex system depending on the residents' perceptions and attitudes, the issues of gender aspects of regional identity are still poorly developed. Therefore, the formation of the territorial brand is becoming relevant due to the necessity to balance the interest of different social groups. This paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the territorial brand's formation under consideration of gender features. This research goal is to consider the role of gender features in the mechanism of territorial brand formation. The study subject is the gender features in territorial units. The methodological base of the study involves the abstraction technique, generalization method, synthesis, graphical methods, and system analysis. In the study frameworks, the authors unveiled the differences in information perception between men and women. The main gender inequalities influencing the attitude to the territory were considered. The findings showed that territorial brand is not only the tool for promoting territory. It formulates territorial identity, mitigates and overcomes gender inequalities, and increases competitive advantages of territory.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Australia Australia
1
Bangladesh Bangladesh
1
China China
1
Germany Germany
-1727949990
Ghana Ghana
2121
Greece Greece
11532
India India
90
Ireland Ireland
605019
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
364
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1926288308
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
876680584
United Kingdom United Kingdom
246861595
United States United States
1926288303
Unknown Country Unknown Country
880120478
Vietnam Vietnam
11534

Downloads

Argentina Argentina
1
Canada Canada
-1727949991
China China
1926288299
Germany Germany
1926288304
Ghana Ghana
1
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
1210036
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Peru Peru
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1926288309
Ukraine Ukraine
834674525
United Kingdom United Kingdom
93194621
United States United States
1926288306
Unknown Country Unknown Country
-166047345
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Lyulyov_mer_3_2021.pdf 532.08 kB Adobe PDF -1849699518

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.