Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86085
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Formation of the Territorial Brand Under Gender Consideration |
Other Titles |
Формування бренду території: вплив гендерного фактору |
Authors |
Liulov, Oleksii Valentynovych
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna Us, Yana Oleksandrivna Kumah, Osei Owusu Evelyn Owusu, Edward |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 http://orcid.org/0000-0001-6442-3684 http://orcid.org/0000-0003-1451-0450 |
Keywords |
гендер гендерні нерівності брендинг територія територіальна ідентичність територіальний бренд gender gender inequality branding territory territorial identity territorial brand |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86085 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Lyulyov, O. V., Pimonenko, T. V., Us, Y. O., Kumah, O. O. E., Owusu, E. Formation of the Territorial Brand Under Gender Consideration // Mechanism of Economic Regulation. 2021. № 3. P. 46-54. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.93.04 |
Abstract |
Нині питання територіальної привабливості та її стратегічний розвиток стають більш
актуальними. Територіальний брендинг є одним із головних етапів у цьому процесі, який дозволяє
виділити реальні та створити нові переваги та асоціації із відповідною територією. Систематизація
наукових напрацювань засвідчила, що теоретичні та практичні дослідження територіального
брендингу суперечливі через вплив низки зацікавлених сторін, які перешкоджають розробці
унікальної концепції територіального розвитку. Попри те, що територіальний розвиток є складною
системою, яка залежить від сприйняття та ставлення мешканців, питання гендерних аспектів
регіональної ідентичності ще недостатньо досліджені науковцями. Таким чином актуальним є
пошук балансу між інтересами різних соціальних груп при формуванні територіального бренду. У
цій статті узагальнено аргументи та контраргументи щодо формування територіального бренду з
урахуванням гендерних особливостей. Метою дослідження є аналіз ролі гендерних особливостей у
механізмі формування територіального бренду. Предметом дослідження є гендерні особливості
територіальних одиниць. Методологічною базою дослідження є методи абстрагування,
узагальнення, синтез, графічні методи та системний аналіз. У рамках даного дослідження було
розкрито відмінності між чоловіками та жінками у сприйнятті інформації. Розглянуто вплив
гендерної нерівності на ставлення до території. Отримані результати засвідчили, що
територіальний бренд є не лише інструментом просування території, але сприяє формуванню її
ідентичності, подоланню гендерної нерівності та підвищення конкурентних переваг. Nowadays, the issues of the territorial force of attraction and strategic development are growing more urgent. Territorial branding is one of the crucial stages in this process. It highlights the real and creates new narratives of the particular territory in time and space. The systematization of scientific sources showed that the theoretical and practical studies on territorial branding are contradictory due to the influence of many stakeholders preventing from elaborating a unique concept for territorial development. While territorial development is a complex system depending on the residents' perceptions and attitudes, the issues of gender aspects of regional identity are still poorly developed. Therefore, the formation of the territorial brand is becoming relevant due to the necessity to balance the interest of different social groups. This paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the territorial brand's formation under consideration of gender features. This research goal is to consider the role of gender features in the mechanism of territorial brand formation. The study subject is the gender features in territorial units. The methodological base of the study involves the abstraction technique, generalization method, synthesis, graphical methods, and system analysis. In the study frameworks, the authors unveiled the differences in information perception between men and women. The main gender inequalities influencing the attitude to the territory were considered. The findings showed that territorial brand is not only the tool for promoting territory. It formulates territorial identity, mitigates and overcomes gender inequalities, and increases competitive advantages of territory. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Australia
1
Bangladesh
1
China
1
Germany
-1727949990
Ghana
2121
Greece
11532
India
90
Ireland
605019
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
364
Romania
1
Singapore
1926288308
South Africa
1
South Korea
1
Sweden
1
Uganda
1
Ukraine
876680584
United Kingdom
246861595
United States
1926288303
Unknown Country
880120478
Vietnam
11534
Downloads
Argentina
1
Canada
-1727949991
China
1926288299
Germany
1926288304
Ghana
1
Iraq
1
Ireland
1210036
Italy
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
1
Peru
1
Romania
1
Singapore
1926288309
Ukraine
834674525
United Kingdom
93194621
United States
1926288306
Unknown Country
-166047345
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Lyulyov_mer_3_2021.pdf | 532.08 kB | Adobe PDF | -1849699518 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.