Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86099
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Інфографіка як засіб медичного інформування у період пандемії COVID-19 |
Other Titles |
Infographics as a medical informing tool during the COVID-19 pandemic |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
візуальні комунікації інфографіка коронавірус COVID-19 visual communication infographic coronavirus |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86099 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Яненко, Я. Інфографіка як засіб медичного інформування у період пандемії COVID-19 // Образ. 2021. Вип. 2 (36). С. 6-13. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.2(36)-6-13 |
Abstract |
У статті визначено особливості інфографіки як засобу медичного інформування у період пандемії COVID-19, зокрема можливості представлення у інфографіці теми коронавірусу та чинники
впливу цього на цільову аудиторію. З’ясовано основні можливості використання інфографіки у
період пандемії, зокрема застосування інфографіки як інструменту комунікації з цільовою аудиторією та впливу на рішення соціальних проблем. Особлива увага приділяється особливостям
інфографіки як складовій візуальних комунікацій у період пандемії, зокрема домінуючим в інфографіці кольорам, використанню гістограм, діаграм і карт, співвідношенню «текстоцентричної»
та «графікоцентричної» інфографіки, використанню у інфографіці переважно зображень героїв
певної статі, а не гендерно-нейтральних символів. The article defines the features of infographics as a means of medical information during the COVID-19 pandemic. In particular, the possibilities of presenting the topic of coronavirus in infographics and the factors influencing on the target audience were identified. The article clarifies the main possibilities of using infographics during a pandemic, in particular, the use of infographics as a tool for communicating with the target audience and influencing the solution of social problems. Particular attention is paid to the specifics of infographics as a component of visual communications during a pandemic. The article defines the dominant colors in infographics, use of histograms, charts and maps, the ratio of «text-centric» and «graphic-centric» infographics. It was found that in infographics, images of characters of a certain gender are predominantly used, rather than gender-neutral symbols. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Canada
1
China
1
Finland
1
France
1
Germany
8153386
Greece
1807
Ireland
402242271
Japan
1
Lithuania
1
Poland
1
Singapore
12268680
Slovenia
1
Ukraine
-863908245
United Kingdom
108482043
United States
13246811
Unknown Country
333738181
Downloads
Canada
-1499996341
Germany
1243998
Singapore
12268681
Ukraine
402242273
United Kingdom
1
United States
13246812
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_Obraz_2_2021.pdf | 103.63 kB | Adobe PDF | -1070994576 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.