Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86161
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Digital inclusion of population: economic, social, educational determinants in the COVID-19 era |
Other Titles |
Цифрова інклюзія населення: економічні, соціальні, освітні детермінанти в епоху COVID-19 |
Authors |
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
![]() Kryklii, Olena Anatoliivna ![]() Petrushenko, Yurii Mykolaiovych ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 http://orcid.org/0000-0002-4825-3950 http://orcid.org/0000-0001-9902-7577 |
Keywords |
цифрова трансформація цифровая трансформация digital transformation цифрова інклюзія населення цифровая инклюзия населения digital inclusion of population пандемія COVID-19 пандемия COVID-19 COVID-19 pandemic цифрові розриви цифровые разрывы digital divide детермінанти цифрової інклюзії детерминанты цифровой инклюзии determinants of digital inclusion освіта education образование |
Type | Monograph |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86161 |
Publisher | Centre of Sociological Research |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Vasilyeva, T., Kruklii, O., Petrushenko, Yu. (2021). Digital inclusion of population: economic, social, educational determinants in the COVID-19 era, Szczecin: Centre of Sociological Research, 162 р. ISBN. 978-83-963452-0-2 |
Abstract |
The study develops a conceptual framework for establishing patterns of dependence of the level of digital inclusion of the population on the most relevant determinants, considering the type of digital divide in a pandemic crisis.
In the research solution of the following tasks: have been formed the digital inclusion concept and defined its features as the object of estimation; have been improved the methodological basis for determining the determinants of digital inclusion as the reasons that determine its actual level and trends; have been deepened the theoretical foundations of defining concurrent relationships in the chain “digital gaps – education – digital inclusion”; have been determined the features of the impact of the COVID-19 coronavirus pandemic on the digital inclusion of the population; have been analyzed the digital inclusion of the population at the global level (digital gaps between regions and countries) and digital gaps between individual strata of citizens within the country); have been assessed the needs for civic education online and identify current needs for civic education in this format, considering barriers to its development. В исследовании разработана концептуальная основа для установления закономерностей зависимости уровня цифровой инклюзии населения от наиболее значимых детерминант с учетом типа цифрового разрыва в условиях пандемического кризиса. Авторами поставлены и решены следующие задачи: сформирована концепция цифровой инклюзии и определены ее особенности как объекта оценки; усовершенствованы методологические основы определения детерминант цифровой инклюзии как причин, определяющих ее фактический уровень и тенденции; углублены теоретические основы определения сопряженных связей в цепочке "цифровые разрывы - образование - цифровая инклюзия"; определены особенности влияния пандемии коронавируса COVID-19 на цифровую инклюзию населения; проанализирована цифровая инклюзия населения на глобальном уровне (цифровые разрывы между регионами и странами) и цифровые разрывы между отдельными слоями граждан внутри страны); оценены потребности в гражданском онлайн образовании и выявлены текущие потребности в нем в этом формате с учетом барьеров для развития. У дослідженні розроблено концептуальну основу для встановлення закономірностей залежності рівня цифрової інклюзії населення від найбільш значущих детермінант з урахуванням типу цифрового розриву в умовах пандемічної кризи. Авторами поставлено та вирішено наступні завдання: сформовано концепцію цифрової інклюзії та визначено її особливості як об'єкта оцінки та регулювання; удосконалено методологічні засади визначення детермінант цифрової інклюзії як причин, що визначають її фактичний рівень та потенційні зміни; поглиблено теоретичні основи визначення зв'язків у ланцюзі "цифрові розриви - освіта - цифрова інклюзія"; визначено особливості впливу пандемії коронавірусу COVID-19 на цифрову інклюзію населення; проаналізовано цифрову інклюзію населення на глобальному рівні (цифрові розриви між регіонами та країнами) та цифрові розриви між окремими верствами громадян усередині країни); оцінено потреби у цивільній онлайн освіті та виявлено поточні потреби у ній у цьому форматі з урахуванням наявних бар'єрів. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
![Albania](/flags/al.gif)
1193037871
![Australia](/flags/au.gif)
-2073319198
![Austria](/flags/at.gif)
14047104
![Belarus](/flags/by.gif)
1
![Belgium](/flags/be.gif)
1345590948
![Botswana](/flags/bw.gif)
66704
![Brazil](/flags/br.gif)
137566
![Burkina Faso](/flags/bf.gif)
1
![Canada](/flags/ca.gif)
-675469974
![Chile](/flags/cl.gif)
158282
![China](/flags/cn.gif)
-593009885
![Denmark](/flags/dk.gif)
1
![Egypt](/flags/eg.gif)
1193037874
![Finland](/flags/fi.gif)
26177974
![France](/flags/fr.gif)
1
![Germany](/flags/de.gif)
-887352173
![Ghana](/flags/gh.gif)
1
![Greece](/flags/gr.gif)
1081248946
![Hong Kong SAR China](/flags/hk.gif)
1
![India](/flags/in.gif)
-2015662703
![Indonesia](/flags/id.gif)
215922
![Iran](/flags/ir.gif)
665556560
![Ireland](/flags/ie.gif)
643541051
![Israel](/flags/il.gif)
1
![Italy](/flags/it.gif)
1
![Japan](/flags/jp.gif)
665556559
![Jordan](/flags/jo.gif)
114097
![Kenya](/flags/ke.gif)
-298276450
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Malaysia](/flags/my.gif)
87354
![Mauritius](/flags/mu.gif)
1
![Mexico](/flags/mx.gif)
201713
![Netherlands](/flags/nl.gif)
1988725536
![New Zealand](/flags/nz.gif)
-1907749888
![Nigeria](/flags/ng.gif)
1949188830
![Norway](/flags/no.gif)
1081248945
![Oman](/flags/om.gif)
302
![Pakistan](/flags/pk.gif)
1124628151
![Peru](/flags/pe.gif)
1751802603
![Philippines](/flags/ph.gif)
682676406
![Poland](/flags/pl.gif)
55013
![Russia](/flags/ru.gif)
1
![Singapore](/flags/sg.gif)
1
![Slovakia](/flags/sk.gif)
1
![South Africa](/flags/za.gif)
-2015662704
![South Korea](/flags/kr.gif)
1193037870
![Spain](/flags/es.gif)
1
![Sri Lanka](/flags/lk.gif)
1
![Sweden](/flags/se.gif)
-2073319199
![Switzerland](/flags/ch.gif)
1
![Taiwan](/flags/tw.gif)
1
![Thailand](/flags/th.gif)
-20516023
![Tunisia](/flags/tn.gif)
1
![Turkey](/flags/tr.gif)
1988725530
![Ukraine](/flags/ua.gif)
1081248940
![United Arab Emirates](/flags/ae.gif)
1
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
-20516010
![United States](/flags/us.gif)
-20516020
![Unknown Country](/flags/--.gif)
654990551
![Vietnam](/flags/vn.gif)
101640372
Downloads
![Albania](/flags/al.gif)
1
![Australia](/flags/au.gif)
-298276455
![Bangladesh](/flags/bd.gif)
1
![Belgium](/flags/be.gif)
178590
![Canada](/flags/ca.gif)
-20516009
![China](/flags/cn.gif)
-1469394170
![Czechia](/flags/cz.gif)
1
![Egypt](/flags/eg.gif)
1193037875
![France](/flags/fr.gif)
87737
![Germany](/flags/de.gif)
-1469394172
![Greece](/flags/gr.gif)
-672106787
![Hong Kong SAR China](/flags/hk.gif)
1223220
![India](/flags/in.gif)
-2066234848
![Iran](/flags/ir.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
1
![Israel](/flags/il.gif)
1
![Italy](/flags/it.gif)
1988725531
![Jordan](/flags/jo.gif)
1
![Kenya](/flags/ke.gif)
-672106788
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Maldives](/flags/mv.gif)
1
![Mexico](/flags/mx.gif)
-593009882
![Netherlands](/flags/nl.gif)
1309244075
![Nigeria](/flags/ng.gif)
-400920309
![Oman](/flags/om.gif)
303
![Philippines](/flags/ph.gif)
1099087542
![Poland](/flags/pl.gif)
178994
![Russia](/flags/ru.gif)
1
![Singapore](/flags/sg.gif)
1
![Slovakia](/flags/sk.gif)
1
![South Africa](/flags/za.gif)
771734341
![South Korea](/flags/kr.gif)
509555015
![Sweden](/flags/se.gif)
-1469394171
![Taiwan](/flags/tw.gif)
-764559225
![Thailand](/flags/th.gif)
1
![Tunisia](/flags/tn.gif)
189771
![Uganda](/flags/ug.gif)
1124628154
![Ukraine](/flags/ua.gif)
1081248941
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
-2066234851
![United States](/flags/us.gif)
-20516022
![Unknown Country](/flags/--.gif)
194616
![Vietnam](/flags/vn.gif)
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vasylieva_Digital_inclusion.pdf | 3,29 MB | Adobe PDF | 1391618326 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.