Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86161
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Digital inclusion of population: economic, social, educational determinants in the COVID-19 era |
Other Titles |
Цифрова інклюзія населення: економічні, соціальні, освітні детермінанти в епоху COVID-19 |
Authors |
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
![]() Kryklii, Olena Anatoliivna ![]() Petrushenko, Yurii Mykolaiovych ![]() |
Keywords |
цифрова трансформація цифровая трансформация digital transformation цифрова інклюзія населення цифровая инклюзия населения digital inclusion of population пандемія COVID-19 пандемия COVID-19 COVID-19 pandemic цифрові розриви цифровые разрывы digital divide детермінанти цифрової інклюзії детерминанты цифровой инклюзии determinants of digital inclusion освіта education образование |
Type | Monograph |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86161 |
Publisher | Centre of Sociological Research |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Vasilyeva, T., Kruklii, O., Petrushenko, Yu. (2021). Digital inclusion of population: economic, social, educational determinants in the COVID-19 era, Szczecin: Centre of Sociological Research, 162 р. ISBN. 978-83-963452-0-2 |
Abstract |
The study develops a conceptual framework for establishing patterns of dependence of the level of digital inclusion of the population on the most relevant determinants, considering the type of digital divide in a pandemic crisis.
In the research solution of the following tasks: have been formed the digital inclusion concept and defined its features as the object of estimation; have been improved the methodological basis for determining the determinants of digital inclusion as the reasons that determine its actual level and trends; have been deepened the theoretical foundations of defining concurrent relationships in the chain “digital gaps – education – digital inclusion”; have been determined the features of the impact of the COVID-19 coronavirus pandemic on the digital inclusion of the population; have been analyzed the digital inclusion of the population at the global level (digital gaps between regions and countries) and digital gaps between individual strata of citizens within the country); have been assessed the needs for civic education online and identify current needs for civic education in this format, considering barriers to its development. В исследовании разработана концептуальная основа для установления закономерностей зависимости уровня цифровой инклюзии населения от наиболее значимых детерминант с учетом типа цифрового разрыва в условиях пандемического кризиса. Авторами поставлены и решены следующие задачи: сформирована концепция цифровой инклюзии и определены ее особенности как объекта оценки; усовершенствованы методологические основы определения детерминант цифровой инклюзии как причин, определяющих ее фактический уровень и тенденции; углублены теоретические основы определения сопряженных связей в цепочке "цифровые разрывы - образование - цифровая инклюзия"; определены особенности влияния пандемии коронавируса COVID-19 на цифровую инклюзию населения; проанализирована цифровая инклюзия населения на глобальном уровне (цифровые разрывы между регионами и странами) и цифровые разрывы между отдельными слоями граждан внутри страны); оценены потребности в гражданском онлайн образовании и выявлены текущие потребности в нем в этом формате с учетом барьеров для развития. У дослідженні розроблено концептуальну основу для встановлення закономірностей залежності рівня цифрової інклюзії населення від найбільш значущих детермінант з урахуванням типу цифрового розриву в умовах пандемічної кризи. Авторами поставлено та вирішено наступні завдання: сформовано концепцію цифрової інклюзії та визначено її особливості як об'єкта оцінки та регулювання; удосконалено методологічні засади визначення детермінант цифрової інклюзії як причин, що визначають її фактичний рівень та потенційні зміни; поглиблено теоретичні основи визначення зв'язків у ланцюзі "цифрові розриви - освіта - цифрова інклюзія"; визначено особливості впливу пандемії коронавірусу COVID-19 на цифрову інклюзію населення; проаналізовано цифрову інклюзію населення на глобальному рівні (цифрові розриви між регіонами та країнами) та цифрові розриви між окремими верствами громадян усередині країни); оцінено потреби у цивільній онлайн освіті та виявлено поточні потреби у ній у цьому форматі з урахуванням наявних бар'єрів. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views

1099087534

682676403

1

1609932958

1

1

-763792786

1

1223219

1

26177974

1

-212119926

1751802605

-439919045

-1464042861

643541051

1

1

1313

1

-1561760888

1309

26177976

1

1

1408344827

302

-1464042846

1751802603

682676406

-1673211873

1

1

1

-772899595

1

1

1309244081

1

1

-1561760882

1

1751802602

682676407

484448

26177984
Downloads

-1464042855

1

-1491541872

-772899599

1

62116

1

1286587059

682676404

1223220

1

1

509555016

1

1

1

1309244075

303

1099087542

-439919049

1

1

1

509555015

643541046

-439919050

1

1309244070

1309244073

682676405

1307

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vasylieva_Digital_inclusion.pdf | 3,29 MB | Adobe PDF | 439407943 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.