Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86165
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Particularities of visual metaphors in advertising campaigns about ecological problems
Other Titles Особливості візуальної метафорики в дизайні рекламних кампаній на екологічну тематику
Authors Antonova, O.
Sokolov, M.
Keywords візуальна метафорика
зображально-виражальні засоби реклами
впливогенність реклами
креолізований текст
дизайн реклами
visual metaphor
graphic and expressive means of public service announcement
influence of public service announcement
creolized text
design of advertising
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86165
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Antonova, O., Sokolov, M. Particularities of visual metaphors in advertising campaigns about ecological problems // Obraz. 2021. Vol. 2 (36). P. 63-71. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.2(36)-63-71
Abstract Статтю присвячено розгляду особливостей використання візуальної метафорики в дизайні соціальної реклами на екологічну тематику закордонних рекламних кампаній. Проаналізовано специфіку зображально-виражальних засобів реклами проти винищення лісових ресурсів, виокремлено типові види візуальних метафор, використаних у рекламних матеріалах кампаній WWF та інших світових громадських організацій на цю тему. З’ясовано, що основним елементом-реалізатором комунікативної стратегії авторів у рекламних матеріалах є зображальна частина реклами, яка ґрунтується на метафоричному осмисленні дійсності, а текст слугує пояснювальним доповненням до неї. Візуальний контент може бути значною мірою відвертим, жорстоким, апелювати до почуття провини й страху, що забезпечує впливогенність рекламних продуктів та є фактором ефективності рекламної кампанії, яка стосується зазначеної проблеми.
The article is dedicated to the peculiarities of visual metaphors usage in the design of foreign public service announcement campaigns about ecological problems. The specifics of graphic and expressive means of public service announcements against the destruction of forest resources is analysed, typical types of visual metaphors used in public service announcement materials in campaigns of WWF and other world public organizations about this topic are distinguished. It was found that the main implementation element of authors’ communicative strategy in public service announcement materials is the graphic part of advertising, which is based on a metaphorical understanding of reality, and the text serves as an explanatory addition to it. Visual content can be largely outspoken, cruel, and appealing to guilt and fear, which ensures the impact of suggestive influence of public service announcement products and serves as a factor of effectiveness for a public service announcement campaign about this problem.
Appears in Collections: Образ

Views

Iran Iran
1
Malaysia Malaysia
1
Ukraine Ukraine
252
United States United States
1

Downloads

Malaysia Malaysia
257
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
252

Files

File Size Format Downloads
Antonova_Obraz_2_2021.pdf 114,05 kB Adobe PDF 510

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.