Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86216
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Досвід виділення детермінант попиту та пропозиції на вищу освіту
Authors Barvinok, Veronika Yuriivna  
Barvinok, Veronika
Vorontsova, Anna Serhiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-2352-3272
http://orcid.org/0000-0003-0603-3869
Keywords детермінанти попиту на вищу освіту
детерминанты спроса на высшее образование
determinants of demand for higher education
детермінанти пропозиції на вищу освіту
детерминанты предложения на высшее образование
determinants of supply for higher education
освітні послуги
образовательные услуги
educational services
заклади вищої освіти
заведения высшего образования
higher education institutions
ринок освітніх послуг
рынок образовательных услуг
the market of educational services
Type Conference Papers
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86216
Publisher Національний Авіаційний Університет
License Copyright not evaluated
Citation Барвінок В. Ю., Воронцова А. С. Досвід виділення детермінант попиту та пропозиції на вищу освіту // Актуальні проблеми в системі освіти: заклад загальної середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти : матеріали VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції за міжнародною участю, м. Київ, 27 квітня 2021 р. Київ : Національний Авіаційний Університет, 2021. С.63-66.
Abstract У роботі проаналізовано ступінь дослідження основоположних детермінантів попиту та пропозиції у секторі вищої освіти, як серед зарубіжних, так і вітчизняних праць науковців. Спираючись на наявні наукові дослідження, можливо простежити ключові фактори, що формують ринок освітніх послуг. Так, було виявлено, що науковці будують, в основному, функцію попиту та визначають її як основоположну у формуванні ринку послуг вищої освіти. Ключовим індикатором даної функції є показники чисельності осіб, що вступили до закладів вищої освіти (Канада). Разом з тим, основними факторами, що впливають на попит, є демографічні та економічні (Пакистан, Танзанія). Культурно-освітні фактори визначають попит в такій країні, як Саудівська Аравія. Відносно України, дослідження будуються лише на визначенні детермінантів попиту, оскільки, на думку науковців, пропозиція на вищу освіту визначається державними органами
В работе проанализирована степень исследования основополагающих детерминантов спроса и предложения в секторе высшего образования как среди зарубежных, так и отечественных трудов учёных. Опираясь на существующие научные исследования, возможно проследить ключевые факторы, формирующие рынок образовательных услуг. Да, было обнаружено, что ученые строят, в основном, функцию спроса и определяют ее как основополагающем формировании рынка услуг высшего образования Ключевым индикатором данной функции являются показатели численности лиц, поступивших в высшие образования (Канада). Вместе с тем основными факторами, влияющими на спрос, являются демографические и экономические (Пакистан, Танзания). Культурно-образовательные факторы определяют спрос в такой стране как Саудовская Аравия. Относительно Украины, исследования строятся только на определении детерминантов спроса, поскольку, на мнение ученых, предложение на высшее образование определяется государственными органами.
The paper analyzes the degree of research of the basic determinants of supply and demand in the higher education sector, both among foreign and domestic works of scientists. Based on available research, it is possible to trace the key factors shaping the market for educational services. Thus, it was found that scientists build mainly the demand function and define it as fundamental in the formation of the market of higher education services. A key indicator of this function is the number of people enrolled in higher education institutions (Canada). However, the main factors influencing demand are demographic and economic (Pakistan, Tanzania). Cultural and educational factors determine demand in a country such as Saudi Arabia. Regarding Ukraine, research is based only on determining the determinants of demand, because, according to scientists, the supply of higher education is determined by government agencies.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Canada Canada
108250
China China
1
Germany Germany
1
Greece Greece
188
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
391104
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1166326
United Kingdom United Kingdom
391103
United States United States
10836229
Unknown Country Unknown Country
1166324

Downloads

Belgium Belgium
1
Canada Canada
108251
China China
14059532
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1166328
United Kingdom United Kingdom
186
United States United States
14059533

Files

File Size Format Downloads
Barvinok_educational services.pdf 158,19 kB Adobe PDF 29393835
homepageImage_uk_UA.jpg 3,15 MB JPEG 29393835

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.