Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86412
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Лінгвістичні та перекладацькі особливості англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів
Authors Молодика, А.О.
ORCID
Keywords інтернет-дискурс реклами
интернет-дискурс рекламы
internet advertising discourse
рекламний слоган
рекламный слоган
advertising slogan
автомобільний брендинг
автомобильный брендинг
car branding
структура
structure
семантика
semantics
стилістичні засоби
стилистические средства
stylistic devices
особливості перекладу
особенности перевода
translation features
трансформації
трансформации
transformations
Type Masters thesis
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86412
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Молодика А. О. Лінгвістичні та перекладацькі особливості англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 035 – філологія / наук. кер. О. Л. Овсянко. Суми : СумДУ, 2021. 78 с.
Abstract Кваліфікаційна робота присвячена розгляду лінгвістичних та перекладацьких особливостей англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів. Також дослідження зорієнтовано на аналізі методів вивчення рекламного дискурсу та специфіці перекладу англомовних слоганів. Проведене дослідження надає змогу детальніше пізнати прагматичні та комунікативні ознаки англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів. Отримані дані сприятимуть подальшим розвідкам релевантних питань.
Квалификационная работа посвящена рассмотрению лингвистических и переводческих особенностей англоязычных рекламных слоганов автомобильных брендов. Также исследование ориентировано на анализ методов изучения рекламного дискурса и специфике перевода англоязычных слоганов. Проведенное исследование позволяет подробнее узнать прагматические и коммуникативные признаки англоязычных рекламных слоганов автомобильных брендов. Полученные данные будут способствовать дальнейшим изучением релевантных вопросов.
The qualification work is devoted to the consideration of linguistic and translation features of English-language advertising slogans of car brands. The study is also focused on analyzing methods of studying advertising discourse and the specifics of the translation of English slogans. The study provides an opportunity to learn more about the pragmatic and communicative features of English-language advertising slogans of car brands. The data obtained will facilitate further exploration of relevant issues.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
547
Finland Finland
67
France France
1
Germany Germany
-1555444335
Greece Greece
1103
Ireland Ireland
92363
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1099
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
598339490
United Kingdom United Kingdom
29013870
United States United States
-271628559
Unknown Country Unknown Country
58027736

Downloads

France France
171891414
Germany Germany
-1141596612
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
2184573
Poland Poland
-1141596611
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
-1141596612
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1141596611

Files

File Size Format Downloads
Molodyka_mag_rob.pdf 1,08 MB Adobe PDF -97343157

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.