Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86474
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оцінка концентрації ринку туристичних послуг України.
Authors Plastun, Oleksii Leonidovych  
Zhuravka, Fedir Oleksandrovych  
Nebaba, Nataliia Oleksandrivna
Yarova, Inessa Yevhenivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8208-7135
http://orcid.org/0000-0001-8368-5743
http://orcid.org/0000-0001-9840-131X
Keywords ринок туристичних послуг
рынок туристических услуг
tourist market service
конкуренція
конкуренция
competition
концентрація
концентрация
concentration
туризм
tourism
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86474
Publisher ВНЗ «Національна академія управління»
License Copyright not evaluated
Citation Оцінка концентрації ринку туристичних послуг України / О. Л. Пластун та ін. // Актуальні проблеми економіки. 2021. № 9 (243). С. 27-37.
Abstract У статті доведено, що екстремальна концентрація на будь-якому ринку – це зосередження ринкової влади в руках окремих учасників ринку. І це, в свою чергу, є ознакою деградації ринку. Проведений аналіз показав, що ринок туристичних послуг України перейшов у стан квазіконкурентного. Перш за все, це вимагає перегляду державної політики та стратегії розвитку туристичної галузі як в цілому, так і з позиції регіонів.
В статье доказано, что экстремальная концентрация на любом рынке – это сосредоточение рыночной власти в руках отдельных участников рынка И это, в свою очередь, является признаком деградации рынка. Проведенный анализ показал, что рынок туристических услуг Украины перешел в состояние квазиконкурентного. Прежде всего это требует пересмотра государственной политики и стратегии развития туристической отрасли как в целом, так и с позиции регионов.
The article proves that any extreme market concentration implies focusing the market power in the hands of individual market participants. Which in turn is a sign of market degradation. The analysis of the Ukrainian tourist market has shown that the national tourist services market has become quasi-competitive. Therefore, it requires a state policy and development strategy revision for the tourism industry as a whole and in the regional context.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
China China
678
Finland Finland
125
France France
1
Greece Greece
2181
Ireland Ireland
19103
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
116916146
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
9575587
United Kingdom United Kingdom
1495667
United States United States
500944627
Unknown Country Unknown Country
2

Downloads

Belgium Belgium
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
132309
China China
1
Finland Finland
1
France France
82140436
Germany Germany
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
38197
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Turkey Turkey
38197
Ukraine Ukraine
116916146
United Kingdom United Kingdom
132316
United States United States
500944628
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Plastun_competition.pdf 461,48 kB Adobe PDF 700342241

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.