Features of interaction of factors of social and communication activity

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Sumy State University
Article

Date of Defense

Scientific Director

Speciality

Date of Presentation

Abstract

Мета дослідження – визначити особливості взаємодії факторів соціокомунікаційної діяльності в контексті сучасних медіа. Зазначається, що аудиторія не довіряє пропаганді, натомість довіряє засобам масової інформації, які є носіями якоїсь конкретної пропаганди. Крізь призму феномену комунікаційного рефлюксу аналізуються змістова інформація окремих медіа. Зазначається, що комунікація у своїй реальній функціональній здатності, переслідуючи інтереси майбутнього, знижується для сьогодення, для актуальних потреб аудиторії. В аудиторії немає можливості реагувати на ефекти, на структурне маніпулювання, на процеси, що можуть призвести до припинення подачі масмедіа деформованої реальності, що поширюється в суспільстві.
The purpose of the study is to determine the features of the interaction of factors of social and communication activities in the context of modern media. It is noted that the audience does not trust the propaganda, but trusts the media, which are carriers of a particular propaganda. The content information of the media is analyzed through the prism of the phenomenon of communication reflux. It is noted that communication in its real functional capacity, pursuing the interests of the future, is reduced for the present, for the current needs of the audience. The audience does not have the opportunity to react to the effects, to structural manipulation, to the processes that may lead to the cessation of the supply of mass media distorted reality that is spreading in society.

Keywords

аудиторія, комунікація, маніпуляція, медіаефекти, медіакритика, рефлюкс, audience, manipulation, media criticism, social and communicative activity, reflux

Citation

Mitchuk, O., Haidur, N. Features of interaction of factors of social and communication activity // Obraz. 2021. Vol. 3 (37). P. 17-26. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.3(37)-17-26

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By