Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86684
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Антикризове управління бізнесом в цифровій економіці
Authors Plikus, Iryna Yosypivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-0657-7260
Keywords нематеріальні активи
нематериальные активы
intangible assets
вартість підприємства
стоимость предприятия
enterprise value
цифровізація
цифровизация
digitalization
антикризове управління
антикризисное управление
crisis management
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86684
Publisher Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
License Copyright not evaluated
Citation Плікус І. Й. Антикризове управління бізнесом в цифровій економіці //Соціальна економіка. 2021. № 62. С. 88-97
Abstract Метою написання статті є обґрунтування теоретико-методичних засад та практичних рекомендацій розроблення інструментарію антикризового управління в умовах цифрової економіки на засадах вартісного критерію і нематеріальних факторів. Практика показує, що розвиток штучного інтелекту, аналітики великих даних, машинного навчання та розвиток мобільного інтернету відкривають нові можливості для підприємств та впливають на бізнес-стратегії компаній. Цифрова трансформація економіки призвела до появи викликів для менеджменту, які можна розділити на наступні групи: зміна економіки бізнесу; зміна бізнес-моделі бізнесу; зміна факторів вартості бізнесу. Обґрунтовано, що в умовах цифровізації, виникає необхідність формування нового антикризового інструментарію, який би враховував особливості, як нових цифрових компаній, так й існуючого бізнесу, який адаптує свою діяльність в умовах цифровізації. Визначено, що для відбору антикризового інструментарію в цифровому середовищі буде збережено майорат показників вартості, на основі яких здійснюється прийняття рішень, проте інтерпретація даних показників змінюється при їх адаптації до оцінки ефективності бізнесу в умовах цифрової економіки. Цифрові технології змінюють ставлення до фізичних активів, все більш і більш збільшуючи роль нематеріальних чинників. Доведено, що одним з основних джерел створення стійких переваг підприємств є нематеріальні інтелектуальні активи. Вартість підприємства, отриману за рахунок нематеріальних інтелектуальних активів можна визначити як різницю між ринковою вартістю підприємства та вартістю матеріальних активів за моделлю оцінки реальних опціонів. Проте модель реальних опціонів не дає абсолютної вартості нематеріальних активів, вона вказує, на скільки збільшиться вартість підприємства при ефективному використанні нематеріальних активів. В роботі запропоновано розрахунок упущеної вигоди для власників від неврахування впливу нематеріальних інтелектуальних активів на вартість підприємства.
Целью написания статьи является обоснование теоретико-методических основ и практических рекомендаций разработки инструментария антикризисного управления в условиях цифровой экономики на основе стоимостного критерия и нематериальных факторов. Обосновано, что в условиях цифровизации возникает необходимость формирования нового антикризисного инструментария, который бы учитывал особенности как новых цифровых компаний, так и существующего бизнеса, который адаптирует свою деятельность в условиях цифровизации. Определено, что для отбора антикризисного инструментария в цифровой среде будет сохранен майорат показателей стоимости, на основе которых осуществляется принятие решений, однако интерпретация данных показателей изменяется при адаптации к оценке эффективности бизнеса в условиях цифровой экономики. Цифровые технологии изменяют отношение к физическим активам, все более увеличивая роль нематериальных факторов. Доказано, что одним из основных источников создания устойчивых преимуществ предприятий есть нематериальные интеллектуальные активы. В работе предложен расчет упущенной выгоды для собственников от влияния нематериальных интеллектуальных активов на стоимость предприятия
The purpose of this article is to substantiate the theoretical and methodological foundations and practical recommendations for the development of anti-crisis management tools in the digital economy based on the cost criterion and intangible factors. Practice shows that the development of artificial intelligence, big data analytics, machine learning and the development of the mobile Internet open up new opportunities for enterprises and affect the business strategies of companies. The digital transformation of the economy has led to the emergence of challenges for management, which can be divided into the following groups: change in the business economy; changing the business model of the business; changes in business value factors. We substantiated that in the conditions of digitalization there is a need to form new anti-crisis tools, taking into account the features of both new digital companies and existing businesses, which adapt their activities in the conditions of digitalization. We have determined that the selection of anti-crisis tools in the digital environment will maintain a majority of cost indicators on the basis of which decisions are made, but the interpretation of these indicators changes as they adapt to assessing business performance in the digital economy. We believe that digital technologies are changing attitudes towards physical assets and increasing the role of intangibles. We substantiated that the main source of creating sustainable advantages of enterprises are intangible intellectual assets. We believe that the value of the enterprise obtained from intangible intellectual assets is equal to the difference between the market value of the enterprise and the value of tangible assets according to the model of valuation of real options. However, the model of real options indicates how much the value of the enterprise will increase with the effective use of intangible assets and does not give the absolute value of intangible assets. In this paper, we proposed the calculation of the lost benefit for owners from not taking into account the impact of intangible intellectual assets on the value of the enterprise.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
187
Finland Finland
36
Germany Germany
1
Greece Greece
1052
Ireland Ireland
24929
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
21885181
United Kingdom United Kingdom
940132
United States United States
30451230
Unknown Country Unknown Country
4753091

Downloads

Bulgaria Bulgaria
8732
France France
2548
Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
8732
Lithuania Lithuania
8735
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Ukraine Ukraine
21885182
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
30451229

Files

File Size Format Downloads
Plikus_digitalization.pdf 666,83 kB Adobe PDF 52365162

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.