Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86897
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Structural and Semantic Features of the Brand Language: a Case Study of Coffee Brands |
Authors |
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
![]() |
Keywords |
бренд brand назва бренду название бренда brand name мова бренду язык бренда brand language мультимодальний підхід мультимодальный подход multimodal appoach бренд-комунікація бренд-коммуникация brand communication |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86897 |
Publisher | Academia Letters |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Ushchapovska, I. (2021). Structural and Semantic Features of the Brand Language: a Case Study of Coffee Brands. Academia Letters , Article 3254. https://doi.org/10.20935/AL3254. |
Abstract |
У цій роботі досліджено структурно-семантичні особливості мови бренду з позицій мультимодального підходу. Комунікація бренду — це усний або письмовий обмін інформацією про бренд через мову бренду для розкриття ідей та вираження семантичної універсальност бренд-комунікації. Мультимодальний підхід вважається найефективнішим інструментом для вивчення мови бренду, оскільки вона не є гомогенною, а є поєднанням різних семіотичних ресурсів: вербальних, візуальних, аудіальних, сенсорних. Дослідження базується на матеріалі 550 брендів кави. В данной статье исследуются структурно-семантические особенности языка бренда с позиций мультимодального подхода. Коммуникация бренда – это устный или письменный обмен информацией о бренде посредством языка бренда для раскрытия идей и выражения смысловой универсальности бренд-коммуникации. Мультимодальный подход считается наиболее эффективным инструментом изучения языка бренда, так как она не однородна, а представляет собой совокупность разных семиотических ресурсов: вербальных, визуальных, аудиальных и сенсорных. Исследование основано на метериале 550 брендов кофе. This paper focuses on the study of structural and semantic features of the brand language from the standpoint of a multimodal approach. Brand communication is an oral or written exchange of information about the brand through the brand language for disclosing ideas and expressing the semantic universality of brand communication. The multimodal approach is considered the most effective tool for studying the brand language, as it is not homogeneous but is a combination of different semiotic resources: verbal, visual, audial, and sensory. The study is based on a case of 550 coffee brands. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

1671

59

1675

1

1

203

209

36

1673

211

3
Downloads

1

5743

104

1674

1

1

1

1

1681

1668

1

1662

5744
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ushchapovska_brand.pdf | 208,96 kB | Adobe PDF | 18282 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.