Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86897
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Structural and Semantic Features of the Brand Language: a Case Study of Coffee Brands
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords бренд
brand
назва бренду
название бренда
brand name
мова бренду
язык бренда
brand language
мультимодальний підхід
мультимодальный подход
multimodal appoach
бренд-комунікація
бренд-коммуникация
brand communication
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86897
Publisher Academia Letters
License Copyright not evaluated
Citation Ushchapovska, I. (2021). Structural and Semantic Features of the Brand Language: a Case Study of Coffee Brands. Academia Letters , Article 3254. https://doi.org/10.20935/AL3254.
Abstract У цій роботі досліджено структурно-семантичні особливості мови бренду з позицій мультимодального підходу. Комунікація бренду — це усний або письмовий обмін інформацією про бренд через мову бренду для розкриття ідей та вираження семантичної універсальност бренд-комунікації. Мультимодальний підхід вважається найефективнішим інструментом для вивчення мови бренду, оскільки вона не є гомогенною, а є поєднанням різних семіотичних ресурсів: вербальних, візуальних, аудіальних, сенсорних. Дослідження базується на матеріалі 550 брендів кави.
В данной статье исследуются структурно-семантические особенности языка бренда с позиций мультимодального подхода. Коммуникация бренда – это устный или письменный обмен информацией о бренде посредством языка бренда для раскрытия идей и выражения смысловой универсальности бренд-коммуникации. Мультимодальный подход считается наиболее эффективным инструментом изучения языка бренда, так как она не однородна, а представляет собой совокупность разных семиотических ресурсов: вербальных, визуальных, аудиальных и сенсорных. Исследование основано на метериале 550 брендов кофе.
This paper focuses on the study of structural and semantic features of the brand language from the standpoint of a multimodal approach. Brand communication is an oral or written exchange of information about the brand through the brand language for disclosing ideas and expressing the semantic universality of brand communication. The multimodal approach is considered the most effective tool for studying the brand language, as it is not homogeneous but is a combination of different semiotic resources: verbal, visual, audial, and sensory. The study is based on a case of 550 coffee brands.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
China China
1401910598
Denmark Denmark
1
Finland Finland
11280
France France
1675
Germany Germany
1402060857
Greece Greece
11283
India India
354831149
Indonesia Indonesia
-1275688619
Ireland Ireland
12945788
Italy Italy
97671834
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
209
Pakistan Pakistan
701034452
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1402060859
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
54687
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
-1850312652
United Kingdom United Kingdom
1401910597
United States United States
-2084047398
Unknown Country Unknown Country
1662420696
Vietnam Vietnam
11287

Downloads

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1
China China
-1068078704
France France
104
Germany Germany
1051547656
India India
1051547652
Indonesia Indonesia
-1275688618
Iran Iran
1
Ireland Ireland
68254599
Italy Italy
97671835
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
701034453
Philippines Philippines
633221
Poland Poland
-1850312650
Singapore Singapore
1977185150
South Korea South Korea
1790276
Taiwan Taiwan
1401910592
Thailand Thailand
701034454
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-1850312651
United Kingdom United Kingdom
633216
United States United States
-2084047397
Unknown Country Unknown Country
319485417
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_brand.pdf 208,96 kB Adobe PDF -755711385

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.