Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86897
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Structural and Semantic Features of the Brand Language: a Case Study of Coffee Brands
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
Keywords бренд
brand
назва бренду
название бренда
brand name
мова бренду
язык бренда
brand language
мультимодальний підхід
мультимодальный подход
multimodal appoach
бренд-комунікація
бренд-коммуникация
brand communication
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86897
Publisher Academia Letters
License Copyright not evaluated
Citation Ushchapovska, I. (2021). Structural and Semantic Features of the Brand Language: a Case Study of Coffee Brands. Academia Letters , Article 3254. https://doi.org/10.20935/AL3254.
Abstract У цій роботі досліджено структурно-семантичні особливості мови бренду з позицій мультимодального підходу. Комунікація бренду — це усний або письмовий обмін інформацією про бренд через мову бренду для розкриття ідей та вираження семантичної універсальност бренд-комунікації. Мультимодальний підхід вважається найефективнішим інструментом для вивчення мови бренду, оскільки вона не є гомогенною, а є поєднанням різних семіотичних ресурсів: вербальних, візуальних, аудіальних, сенсорних. Дослідження базується на матеріалі 550 брендів кави.
В данной статье исследуются структурно-семантические особенности языка бренда с позиций мультимодального подхода. Коммуникация бренда – это устный или письменный обмен информацией о бренде посредством языка бренда для раскрытия идей и выражения смысловой универсальности бренд-коммуникации. Мультимодальный подход считается наиболее эффективным инструментом изучения языка бренда, так как она не однородна, а представляет собой совокупность разных семиотических ресурсов: вербальных, визуальных, аудиальных и сенсорных. Исследование основано на метериале 550 брендов кофе.
This paper focuses on the study of structural and semantic features of the brand language from the standpoint of a multimodal approach. Brand communication is an oral or written exchange of information about the brand through the brand language for disclosing ideas and expressing the semantic universality of brand communication. The multimodal approach is considered the most effective tool for studying the brand language, as it is not homogeneous but is a combination of different semiotic resources: verbal, visual, audial, and sensory. The study is based on a case of 550 coffee brands.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1671
Finland Finland
59
France France
1675
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Italy Italy
203
Netherlands Netherlands
209
Ukraine Ukraine
36
United Kingdom United Kingdom
1673
United States United States
211
Unknown Country Unknown Country
3

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
China China
5743
France France
104
Germany Germany
1674
India India
1
Italy Italy
1
Nigeria Nigeria
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1681
South Korea South Korea
1668
Taiwan Taiwan
1
United Kingdom United Kingdom
1662
United States United States
5744

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_brand.pdf 208,96 kB Adobe PDF 18282

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.