Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87526
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Classification of Virtualization Processes of Socio-Economic Systems
Other Titles Класифікація процесів віртуалізації соціально-економічних систем
Authors Honcharenko, Oleksii Serhiiovych
Myslovska, M.S.
Zolochevskyi, V.V.
ORCID
Keywords доповнена реальність
цифрова ера
метавсесвіт
віртуальна реальність
візуалізація
віртуалізація
augmented reality
digital age
metaverse
virtual reality
visualization
virtualization
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87526
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Goncharenko, O. S., Myslovska, M. S., Zolochevskyi, V. V. Classification of Virtualization Processes of Socio-Economic Systems // Mechanism of Economic Regulation. 2021. № 4. P. 94-104. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.94.11
Abstract Актуальність роботи аргументована пришвидшенням темпу діджиталізації у зв’язку з пандемією COVID-19, адаптацією суспільства до умов дистанційного способу життя. В час віртуальних зустрічей та конференцій, дистанційної освіти, онлайн бізнесу напрямок VR технологій отримав швидкий розвиток. Роль VR у візуалізації комерційної та творчої галузі розвитку стрімко зростає, провідні гіганти частіше використовують технологію віртуальної реальності за для привертання уваги до свого продукту. У статті досліджено та класифіковано структуру VR технологій у сучасному світі, зокрема проаналізовано вплив на розвиток культури, процес навчання та охорони здоров’я, завдяки створенню нового апаратного та програмного забезпечення в напрямку досліджуваної теми. Описано інноваційні підходи до діагностики та лікування певних хвороб людини, процесу навчання та відточування навичок лікарями за допомогою новітнього обладнання с технологіями доповненої реальності. Проаналізовано та систематизовано класифікаційні ознаки використання технологій VR за сферою використання, джерелом виникнення, способами використання у бізнесі та за ефектами, які отримуються. Продемонстровано розвиток віртуалізації у сфері бізнесу за останні роки, досліджено впив використання VR технологій на збільшення прибутку компаній. Завдяки VR у візуалізації комерційної стратегії бренду одягу, вдалося покращити число замовлень, змінивши концепцію показу мод, а саме прибравши моделей для одягу, що дало змогу концентруватися лише на товарі. Приведено розрахунок фінансових витрат при використанні VR для бізнесу у порівняні зі звичайними способами маркетингу, досліджено впив інноваційних технологій візуалізації на збільшення прибутку компаній. Описано вплив технології на економічний, технологічний та соціальний напрямок в сферах бізнесу, розваг, охорони здоров’я, мистецтва, освіти та військовопромислового комплексу.
The urgency of the work is justified by the acceleration of digitalization in connection with the COVID-19 pandemic, the adaptation of society to the conditions of remote living. During virtual meetings and conferences, distance education, online business, the direction of VR technology has developed rapidly. The role of VR in the visualization of commercial and creative development is growing rapidly, leading giants are more likely to use virtual reality technology to attract attention to their product The article examines and classifies the structure of VR technologies in the modern world, in particular, analyzes the impact on cultural development, learning and health, through the creation of new hardware and software in the direction of the research topic. Innovative approaches to the diagnosis and treatment of certain human diseases, the process of training and honing skills by doctors using the latest equipment with augmented reality technologies are described. The classification features of the use of VR technologies by field of use, source, methods of use in business and the effects obtained are analyzed and systematized. The development of virtualization in the field of business in recent years has been demonstrated, and the use of VR technologies to increase company profits has been studied. Thanks to VR in visualizing the commercial strategy of the clothing brand, it was possible to improve the number of orders by changing the concept of fashion shows, namely by removing models for clothing, which allowed us to focus only on the product. The calculation of financial costs when using VR for business in comparison with usual methods of marketing is resulted, the influence of innovative visualization technologies on increase of profit of companies is investigated. The impact of technology on economic, technological and social areas in the fields of business, entertainment, healthcare, art, education and military-industrial complex is described.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Egypt Egypt
1
Finland Finland
175
France France
1
Germany Germany
1089
Ghana Ghana
10446347
Greece Greece
1096
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
5223174
Italy Italy
27858
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Mexico Mexico
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
63560351
South Korea South Korea
12016
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
99424
Ukraine Ukraine
28095
United Kingdom United Kingdom
949397775
United States United States
-1368753044
Unknown Country Unknown Country
214309
Vietnam Vietnam
1093

Downloads

Austria Austria
1
Canada Canada
270416
China China
-339740232
France France
1
Germany Germany
-1368753044
India India
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
27859
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Spain Spain
711648
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
767115256
United Kingdom United Kingdom
188
United States United States
-339740231
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Goncharenko_mer_4_2021.pdf 615,98 kB Adobe PDF -1280108129

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.