Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87535
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Convergence of Neuromarketing Technologies in Modern Conditions of Economic Development
Other Titles Конвергенція нейромаркетингових технологій в сучасних умовах розвитку економіки
Authors Sadchenko, O.V.
ORCID
Keywords нейромаркетинг
конвергенція
соцієтальні системи
інформаційнокомунікаційні технології
біотехнології
когнітивність
інновації
neuromarketing
convergence
societal systems
information and communication technologies
biotechnology
cognition
innovation
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87535
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Sadchenko, O. V. Convergence of Neuromarketing Technologies in Modern Conditions of Economic Development // Mechanism of Economic Regulation. 2021. № 3. P. 97-107. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.93.09
Abstract У періоди соціально-економічних, інноваційно-екологічних і політичних трансформацій громадська система може не виконувати свої функції, що призведе до порушення стійкості суспільного життя. Економіка трансформацій, як невід’ємна частина розвитку соцієтальної системи, в кінцевому підсумку, призводить до зміни самого клієнта і його потреб і запитів. Ці процеси, в свою чергу, проявляються в ігноруванні загальновизнаних економіко-екологічних цінностей, політичних, ідеологічних, культурних і моральних. Розвиток технологій в минулому зазвичай визначався протягом тривалих періодів будь-яким одним відкриттям або прогресом в одній області. На сьогоднішній день з розвитком цифровізації, загальним впровадженням інформаційних технологій в різні сфери життя: обслуговуванні, виробничо-господарської діяльності, освіті, культурі, і так далі, відбувається конвергенція економіки, менеджменту і маркетингу за короткі часові терміни. Це явище викликане стрімким розвитком інформаційнокомунікаційних технологій, мікроелектроніки, мікробіології, симуляцій, наноманіпуляцій, "сильного" штучного інтелекту в більшості країн світу. Особливо значущим нам представляється конвергенція інформаційних технологій, біотехнологій, нанотехнологій і когнітивної науки. І в таких сучасних конвергентних умовах різко розвиваються нейромаркетінгові технології на новому рівні. Питання розвитку і застосування нейромаркетінгових технологій заслуговують вивчення, щоб не було надалі етичного "шоку" і примусу до придбання на несвідомому рівні. Такі технології використовували і раніше в різних сферах економічної діяльності, в психології і в рішенні інших питань. Нейромаркетінгові технології змінюють уявлення про навколишнє середовище: природу, людину, розум. Складно описати результати таких процесів трансформацій, де змінам піддаються всі аспекти життя людини.
During periods of socio-economic, innovative-ecological and political transformations, the social system may not perform its functions, which will lead to a disruption of the sustainable of public life. The economy of transformation is a part of the societal system that contributes to the change of the client himself and his needs and demands. These processes are manifested in ignoring generally recognized economic and environmental values, political, ideological, cultural and moral. The development of technologies in the past was usually determined over long periods by some one discovery or progress in one area, today with the development of digitalization, the universal introduction of information technologies in various spheres of life: services, production and economic activities, education, culture, etc. etc., there is a convergence of economics, management and marketing in a short time frame. This phenomenon is caused by the rapid development of information and communication technologies, microelectronics, microbiology, simulations, nanomanipulations, “strong” artificial intelligence in most countries of the world. We believe that the convergence of information technology, biotechnology, nanotechnology and cognitive science is especially significant. And in such modern convergent conditions, neuromarketing technologies are rapidly developing at a new level. The development and application of neuromarketing technologies deserve study so that there is no further ethical "shock" and coercion to buy at an unconscious level. Such technologies were used earlier in various fields of economic activity, in psychology and in solving other issues. Neuromarketing technologies are changing ideas about the environment: nature, man, mind. It is difficult to describe the results of such transformation processes, where all aspects of human life are subject to change.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

China China
1
Colombia Colombia
1
Finland Finland
190
Greece Greece
394
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
683613
Ireland Ireland
683614
Italy Italy
5139
Lithuania Lithuania
1
Peru Peru
5137
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
44526197
United Kingdom United Kingdom
7070468
United States United States
66789296
Vietnam Vietnam
15408

Downloads

China China
66789296
Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
5136
Iran Iran
1
Italy Italy
195
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Peru Peru
5138
Singapore Singapore
66789297
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
44526197
United Kingdom United Kingdom
341808
United States United States
119779468
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Sadchenko_mer_3_2021.pdf 405,58 kB Adobe PDF 298236541

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.