Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87747
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Use of Google services for organization of distance learning in Ukrainian as a foreign language
Authors Zaitseva, Stanislava Stanislavivna  
Nabok, Maryna Mykolaivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6994-884X
http://orcid.org/0000-0001-9422-730X
Keywords інноваційні технології в навчальному процесі
инновационные технологии в образовательом процессе
innovative technologies in the educational process
дистанційне навчання
дистанционное обучение
distance learning
сервіси Google
сервисы Google
Google services
Type Conference Papers
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87747
Publisher International Science Group
License Copyright not evaluated
Citation Zaitseva S. S., Nabok M. М. Use of Google services for organization of distance learning in Ukrainian as a foreign language // Advancing in research, practice and education : the ХVIII International Scientific and Practical Conference, Florence, Italy, May 10 – 13, 2022. Florence : International Science Group, 2022. Р. 405-406. DOI – 10.46299/ISG.2022.1.18
Abstract На заняттях з української мови як іноземної важливо забезпечувати формування у студентів навичок чотирьох видів мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, письма й аудіювання. Відповідно навчальним матеріалом й інструментом для забезпечення навичок слугують тексти, робочі зошити, відеоматеріали, аудіофайли із, наприклад, новими словами, короткі аудіофайли із домашнім читанням текстів, фото із письмовими вправами, онлайн-дошки тощо. Таким чином існує нагальна потреба у збереженні й обміну цими файлами між викладачем і студентами. Найпопулярнішим способом залишається використання електронної пошти, мобільних додатків. Проте, під час дистанційного навчання можуть виникнути питання через різницю у часі між країнами студентів-іноземців та викладачем з України.
In Ukrainian as a foreign language classes, it is important to ensure that students develop the skills of four types of speaking activities: reading, speaking, writing and listening. Accordingly, textbooks, workbooks, videos, audio files with, for example, new words, short audio files with home reading of texts, photos with writing exercises, online boards, etc. are used as training materials and tools to provide skills. Thus, there is an urgent need to preserve and share these files between teacher and students. The most popular way is to use e-mail, mobile applications. However, during distance learning, questions may arise due to the time difference between the countries of foreign students and the teacher from Ukraine.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
528711669
Greece Greece
1
India India
4876
Ireland Ireland
8137725
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Philippines Philippines
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
-1318021080
United Kingdom United Kingdom
1122105804
United States United States
-1903968261
Vietnam Vietnam
534024

Downloads

China China
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
1
Germany Germany
-1318021082
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
102692
United Kingdom United Kingdom
32977115
United States United States
-1903968260
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Zaitseva_distance_learning.pdf 1,05 MB Adobe PDF 1106057766

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.