Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88000
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Атрибути бренду українських медіа
Other Titles Attributes of the Ukrainian media brand
Authors Шевченко, В.
ORCID
Keywords медіабренд
українські медіа
брендинг
редакційна політика
імідж медіа
маркетингова стратегія
media brand
Ukrainian media
branding
editorial policy
media image
marketing strategy
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88000
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Шевченко, В. Атрибути бренду українських медіа // Образ. 2022. Вип. 1 (38). С. 41-52. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.1(38)-41-52
Abstract Система ідентифікації медіа як бренду відіграє важливу роль у підвищенні його впізнаваності читачами та колаборації з іншими медіа, бізнес-партнерами, рекламодавцями, усіма, хто цінує стабільність та репутацію. Для ЗМІ брендинг пов’язаний насамперед із дотриманням певних правил роботи з фактами, даними й контентом. Метою статті є обгрунтування сутності брендингу медіакомпаній, характеристика атрибутів бренду, які забезпечують конкурентоспроможність медіа на ринку України. Атрибути бренду для медіа мають свої особливості порівняно з брендингом у загальному розумінні. Головну роль, беззаперечно, відіграє сутність і концепція, закладена в редакційну політику. Атрибутами бренду медіа є бренд-неймінг, бренд-імідж, візуальний контент, маркетинг-кіт, сайт, маркетингова стратегія.
The system of media identification as a brand are an important part in increasing visibility by readers and collaboration with other media, business partners, advertisers, all those who value stability and reputation. For the media, branding is primarily about following certain rules for working with facts, data and content. The purpose of the article is to substantiate the essence of branding of media companies, characterization of brand attributes that ensure the competitiveness of the media in the Ukrainian market Brand attributes for the media have their own characteristics compared to branding in the general sense. The main role is played by the essence and concept embedded in editorial policy. The attributes of a media brand are brand naming, brand image, visual content, marketing cat, website, marketing strategy.
Appears in Collections: Образ

Views

Belgium Belgium
1
France France
1
Germany Germany
-2061584876
Ireland Ireland
1106416
Japan Japan
-550519704
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
-394367515
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
-394367513
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
37550436
United States United States
740004665
Unknown Country Unknown Country
201587634

Downloads

China China
15460256
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
170
France France
-910900288
Germany Germany
15460254
Ireland Ireland
1
Mauritius Mauritius
1
Netherlands Netherlands
38493
Poland Poland
941
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
-394367512
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1216435316
Unknown Country Unknown Country
-910900286

Files

File Size Format Downloads
Shevchenko_Obraz_1_2022.pdf 236.67 kB Adobe PDF 893324013

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.