Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88155
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Створення не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань під час воєнного стану
Authors Зарудний, Н.В.
ORCID
Keywords воєнний стан
воєнізовані формування
збройні формування
военное положение
военизированные формирования
вооруженные формирования
martial law
paramilitaries
armed formations
Type Conference Papers
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88155
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Зарудний Н. В. Створення не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань під час воєнного стану / наук. кер. Т. Д. Лисько // Реформування правової системи в контексті євроінтеграційних процесів : матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Суми, 19–20 травня 2022 р. / редкол. : А. М. Куліш, В. В. Миргород-Карпова, А. В. Стеблянко та ін. Суми : Сумський державний університет, 2022. С. 418-421.
Abstract Кримінальним законодавством України забороняється створення не передбачених законом будь-яких воєнізованих або збройних формувань, участь у їх діяльності, керівництво ними, фінансування, а також постачання зброї, боєприпасів, вибухових речовин чи військової техніки (ст. 260 КК України). Однак у зв'язку з початком повномасштабної російсько-української війни та запровадженням воєнного стану у нашій державі, ми спостерігаємо утворення величезної кількості підрозділів, переважно добровольчого характеру, які захищають нашу Батьківщину. Ці питання повною мірою не врегульовані чинним законодавством. Крім того, постає закономірне питання щодо доречності та доцільності ст. 260 КК України та щодо можливості її застосування під час воєнного стану? Воєнний стан – це особливий правовий режим, що вводять у країні або в окремих її місцевостях у разі загрози нападу чи у випадку збройної агресії, небезпеки державній незалежності або її територіальній цілісності. Він передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень. Тобто під час такого стану органи державної влади, посадові особи та місцеве самоврядування уповноважені координувати Збройні сили на знищення ворога, організовувати мобілізацію резервістів та військовозобов'язаних, всіляко підтримувати цей спротив та залучити усі необхідні засоби задля збереження цілісності та незалежності України. Перш ніж вести мову про незаконні воєнізовані чи збройні формування, для початку необхідно чітко окреслити зазначені категорії, адже через недостатню характеристику у примітках до ст. 260 КК України виникає ряд неоднозначних тлумачень та правозастосовних підходів.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІП)

Views

Germany Germany
1
India India
1
Ireland Ireland
470
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
1789074
United Kingdom United Kingdom
16190
United States United States
1789072
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

France France
1098
Ukraine Ukraine
499259
United States United States
1789072

Files

File Size Format Downloads
Zarudnyi_voienizovani_formuvannia.pdf 2,73 MB Adobe PDF 2289429

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.