Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88482
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Освітні кластери як потенціальний ресурс управління освітою
Authors Vorontsova, Anna Serhiivna  
Barvinok, Veronika Yuriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0603-3869
http://orcid.org/0000-0002-2352-3272
Keywords освітні кластери
образовательные кластеры
educational clusters
керування освітою
управление образованием
management of education
стейкхолдери
стейкхолдеры
stakeholders
Type Conference Papers
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88482
Publisher Полтавський державний аграрний університет
License Copyright not evaluated
Citation Воронцова А. С., Барвінок В. Ю. Освітні кластери як потенціальний ресурс управління освітою // Менеджмент ХХІ століття: глобалізаційні виклики : матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Полтава, 19 травня 2022 р. Полтава : Полтавський державний аграрний університет, 2022. С.1204-1206.
Abstract У сучасних умовах децентралізації управління та активного розвитку демократії, науково-технологічне та кадрове забезпечення країни потребує новітніх підходів до управління. Кластерний підхід є перспективним для керування освітою, оскільки передбачає багаторівневе управління, співробітництво суб’єктів різних галузей та формування сприятливого середовища для розвитку освіти. Даний підхід дає потенціал для розробки складніших кластерів у освітній системі.
В современных условиях децентрализации управления и активного развития демократии научно-технологическое и кадровое обеспечение страны нуждается в новейших подходах к управлению. Кластерный подход перспективен для управления образованием, поскольку предполагает многоуровневое управление, сотрудничество субъектов различных отраслей и формирование благоприятной среды для развития образования. Данный подход дает потенциал для разработки более сложных кластеров в образовательной системе.
In modern conditions of decentralization of management and active development of democracy, the country's scientific, technological and personnel support requires the latest approaches to management. The cluster approach is promising for the management of education, as it involves multi-level management, cooperation of subjects of various fields and the formation of a favorable environment for the development of education. The approach provides potential for the development of more complex clusters in the educational system.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
4026080
Germany Germany
4026082
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
25718
Poland Poland
71
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
2934
Ukraine Ukraine
68558292
United Kingdom United Kingdom
20159129
United States United States
20159132
Unknown Country Unknown Country
68558290

Downloads

Belgium Belgium
1
Canada Canada
4026081
China China
819764
Denmark Denmark
1
France France
1
Germany Germany
185515731
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
25715
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
4026077
Romania Romania
1
Slovakia Slovakia
1
Sweden Sweden
2935
Ukraine Ukraine
185515734
United Kingdom United Kingdom
66506
United States United States
185515732
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Vorontsova_clusters.pdf 714,76 kB Adobe PDF 565514284

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.