Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89082
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title To the issue of the improvement of Ukrainian entrepreneurial strategies: digitalmarketing as a modern tool for promotion of goods and servants in social media
Other Titles До питання вдосконалення українських підприємницьких стратегій: digital-маркетинг як сучасний інструмент просування товарів та послуг у соціальних мережах
Authors Hirna, О.
Haivoronska, І.
Vlasenko, Dmytro Oleksandrovych  
Brodiuk, Y.
Verbytska, А.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3342-7927
Keywords digital marketing
marketing strategy
digital marketing strategy
integrated strategy
marketing communications
social media marketing
marketing management
digital-маркетинг
соціальні мережі
маркетингова стратегія
цифрова маркетингова стратегія
інтегрована стратегія
маркетингові комунікації
маркетинг у соціальних мережах
управління маркетингом
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89082
Publisher Limited Liability Company “FINTECHALLIANCE”
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Hirna О., Haivoronska І., Vlasenko D., Brodiuk Y., & Verbytska А. (2022). TO THE ISSUE OF THE IMPROVEMENT OF UKRAINIAN ENTREPRENEURIAL STRATEGIES: DIGITALMARKETING AS A MODERN TOOL FOR PROMOTION OF GOODS AND SERVANTS IN SOCIAL MEDIA. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2(43), 349–356. https://doi.org/10.55643/fcaptp.2.43.2022.3752
Abstract The current state of the economy of Ukraine forces businesses to take measures to reduce the impact of existing factors of the changing environment on the activities of the enterprise, by reviewing the implemented marketing strategy. The article defines the system characteristics inherent in the concept of “digital marketing”. The key factors influencing the performance of a company that promotes goods (services) on social networks are listed. Based on the results of the study, the feasibility of using digital marketing as a tool to promote goods and services on social networks is substantiated. The necessity of following the rules of promotion of goods (services) in social networks is given and substantiated, the obligatory consideration of which should be the basis for the formation of business strategy of a business developing in a digital economy: omnichannel; identification of key performance indicators (KRIs); personalization; availability of online commerce on social networks digital marketing technologies should be comparable to the demands and needs of the target audience; consumer experience vs influencer advice. The list of key performance indicators (KPIs) that should be monitored and used by marketers when promoting goods (services) on social networks is proposed to consider the following indicators. Depending on the type of business and target audience, a set of models that marketers use when building communication strategies is defined. The mechanism of development and implementation of the strategy of integrated digital marketing communications is built. Based on the allocation of system characteristics and digital marketing tools, following the outlined rules of promotion of goods (services) in social networks, he is able to implement the procedure of translating management strategy into a regular process. To do this, it is necessary to build a model of a coherent digital marketing strategy and communication strategy. As a result, this will affect the effectiveness of the strategy of integrated digital marketing communications.
Сучасний стан економіки України змушує суб’єкти господарювання вживати заходів щодо зменшення впливу існуючих факторів мінливого зовнішнього середовища на діяльність підприємства шляхом перегляду запровадженої маркетингової стратегії. У статті визначено системні характеристики, властиві поняттю «digital-маркетинг». Перелічено ключові фактори, що впливають на показники ефективності діяльності компанії, що просуває товари (послуги) в соціальних мережах. На підставі результатів виконаного дослідження обґрунтовано доцільність застосування digital-маркетингу як інструменту просування товарів та послуг у соціальних мережах. Наведено та обґрунтовано необхідність керування правилами просування товарів (послуг) у соціальних мережах, обов’язковість урахування яких повинна лягти в основу формування підприємницької стратегії бізнесу, що розвивається в умовах цифрової економіки: омніканальність; визначення ключових показників ефективності (КРІ); гіперперсоналізація; доступність онлайн-торгівлі в соціальних мережах; цифрові технологіїdigital-маркетингу повинні бути співставні із запитами та потребами цільової аудиторії; досвід споживача vs порада інфлюєнсера. Наведено перелік ключових показників ефективності (KPI), які варто відстежувати та використовувати маркетологам під час просування товарів (послуг) у соціальних мережах, запропоновано розглядати наступні показники. Залежно від виду бізнесу та цільової аудиторії, визначено набір моделей, які маркетологи використовують при побудові комунікативних стратегій. Побудовано механізм вироблення та реалізації стратегії інтегрованих цифрових маркетингових комунікацій, який на основі виділення системних характеристик та інструментів digital-маркетингу, дотримуючись окреслених правил просування товарів (послуг) у соціальних мережах, здатен реалізувати процедуру переведення управлінської стратегії в регулярний процес за допомогою побудови моделі узгодженої цифрової маркетингової стратегії та комунікативної стратегії, що в результаті відобразиться на ефективності реалізації інтересів стратегії інтегрованих цифрових маркетингових комунікацій.
Appears in Collections: Наукові видання (КІ)

Views

Bangladesh Bangladesh
1
China China
1
Czechia Czechia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Finland Finland
1
Germany Germany
9243
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
90386206
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
3222373
Ireland Ireland
243186
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
180772399
Philippines Philippines
9621727
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
-652767198
United Kingdom United Kingdom
3222369
United States United States
-337217227
Unknown Country Unknown Country
523064662

Downloads

Canada Canada
19243292
China China
1911486248
Colombia Colombia
1
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
1
Finland Finland
1
Ghana Ghana
1
India India
-652767201
Indonesia Indonesia
477120
Iran Iran
1
Ireland Ireland
9250
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
1
Peru Peru
-337217228
Romania Romania
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
-494992210
United Kingdom United Kingdom
3222370
United States United States
-1518124123
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Hirna_et_al_digital_marketing_2022.pdf 184,66 kB Adobe PDF -1068662470

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.