Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89284
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Influencer marketing in blood service facilities
Other Titles Маркетинг впливу в закладах служби крові
Authors Khomenko, Liliia Mykolaivna  
Saher, Liudmyla Yuriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5690-1105
http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
Keywords інфлюенс-маркетинг
маркетинг впливу
блоги
блогери
служба крові
маркетинові комунікації
маркетингове управління
маркетинові інструменти
influencer marketing
blog
bloggers
blood service
marketing communications
marketing tools
marketing management
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89284
Publisher Національний університет "Чернігівська політехніка"
License Copyright not evaluated
Citation Khomenko L. M., Saher L. Yu. Influencer marketing in blood service facilities // Науковий вісник Полісся. 2021. №1(17). C. 74-77.
Abstract Інструменти традиційного маркетингу поступово втрачають ефективність. З кожним роком зростає кількість інтернет-користувачів і стає популярною взаємодія з компанією через соціальні медіа. Це стимулює розвиток нових напрямів маркетингової діяльності компанії. Виникає необхідність в пошуку більш сучасних і разом з цим ефективних маркетингових інструментів. Одним із них є маркетинг впливу. Дослідженню маркетингу впливу все більше уваги приділяють маркетингові та PRагенства, SMM-фахівці та маркетологи; серед науковців Гвоздецька І. В., Дяченко К. В., Куева-Естрада Дж., Бєлова Т. Г., Кислицина А. А., Журило В. та інші. Хоча з кожним роком збільшується кількість публікацій щодо маркетингу в службі крові, однак відсутні наукові публікації щодо взаємодії з лідерами думок в закладах служби крові. Метою роботи є визначення можливих форматів роботи з лідерами думок, аналіз позитивного досвіду використання маркетингу впливу в службах крові за кордоном, розробка рекомендацій щодо його використання в українських закладах крові. У роботі було визначено можливі цілі та формати роботи з лідерами думок, критерії вибору блогерів та показники для оцінки ефективності взаємодії з ними. Були проаналізовані досвід використання маркетингу впливу в закладах служби крові, зокрема в кампанії «Date 2 Donate» в Великобританії, співпраця з письменником та блогером в Італії, пост блогерів в Сінгапурі та ПАР. Було розроблено рекомендації для застосування маркетингу впливу в закладах служби крові України. Служба крові України може взаємодіяти з блогерами через пости в блозі; запрошення до центру крові; відеоролики з показом процесу здачі крові; прямі ефіри; ведення акаунту або рубрики центру крові в соціальних мережах; проведення конкурсів в соціальних мережах та інші.
Traditional marketing tools are gradually losing effectiveness. Every year, Internet users grow, and interaction with the company through social media becomes popular. This stimulates the development of new areas of marketing activities of the company. There is a need to find more modern and at the same time practical marketing tools. One of them is influence marketing. Marketing and PR agencies, SMM specialists, and marketers are paying more and more attention to the study of impact marketing; among scientists Gvozdetskaya I. V., Dyachenko K. V., KuevaEstrada J., Belova T. G., Kislitsyna A. A., Zhurilo V., and others. Selection of unexplored parts of the general problem. Although the number of publications on marketing in the blood service is growing every year, there are no scientific publications on the interaction with opinion leaders in blood service institutions. The work aims to determine possible formats of work with opinion leaders, analyze positive experiences in marketing influence in blood services abroad, and develop recommendations for its use in Ukrainian blood establishments. The paper identified achievable goals and formats of work with opinion leaders, criteria for selecting bloggers, and indicators for assessing interaction effectiveness. The experience of using influencer marketing in blood establishments, particularly in the Date 2 Donate campaign in the UK, collaboration with a writer and blogger in Italy, blogger posts in Singapore and South Africa, were analyzed. Recommendations were developed for the use of influence marketing in blood service establishments of kraine. The Blood Service can interact with bloggers through blog posts; an invitation to the blood center, videos showing the process of donating blood; live broadcasts; maintaining an account or heading of the blood center on social networks; conducting competitions on social networks, and others.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
973201333
Austria Austria
973201328
Belgium Belgium
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
257899780
China China
-2115467643
Croatia Croatia
1
Egypt Egypt
1
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
1
France France
525808239
Germany Germany
-1376193665
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
-1376193663
Indonesia Indonesia
-1976370076
Iran Iran
1
Ireland Ireland
-267029321
Israel Israel
184479
Italy Italy
257899782
Japan Japan
-906069931
Kenya Kenya
215772
Lithuania Lithuania
128579173
Maldives Maldives
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1141297413
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
257899789
Peru Peru
1
Poland Poland
-230123860
Portugal Portugal
1
Romania Romania
918208272
Russia Russia
899876429
Singapore Singapore
-571133155
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1645225244
Sweden Sweden
87461502
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
87461503
United Arab Emirates United Arab Emirates
169040
United Kingdom United Kingdom
-551921422
United States United States
-1376193662
Unknown Country Unknown Country
1141297420
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Australia Australia
351
Belgium Belgium
1
Canada Canada
257899778
China China
-1297552550
Egypt Egypt
1
Finland Finland
128579175
Germany Germany
-1376193664
India India
-551921421
Indonesia Indonesia
89632
Iran Iran
1
Iraq Iraq
1
Israel Israel
1
Italy Italy
128579159
Kenya Kenya
71837
Netherlands Netherlands
142122216
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
55099
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
147029
South Korea South Korea
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
179589
Ukraine Ukraine
-906069931
United Kingdom United Kingdom
1645225241
United States United States
-1976370074
Vietnam Vietnam
827782519

Files

File Size Format Downloads
Khomenko_bloggers.pdf 395.11 kB Adobe PDF 1317591293

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.