Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89406
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Поведінка споживачів у цифровому середовищі під впливом пандемії COVID-19: важливість фактору здоров’я та транспарентності бізнесу
Other Titles Consumer behavior in the digital environment under the influence of the COVID-19 pandemic: the importance of the health factor and business transparency
Authors Rosokhata, Anna Serhiivna  
Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
Макерська, В.
Kropyva, Viacheslav Viktorovych  
Keywords відкритість бізнесу
открытость бизнеса
business openness
здорова поведінка
здоровое поведение
healthy behavior
маркетинг «з уст в уста»
маркетинг «из уст в уста»
word of mouth marketing
маркетингова стратегія
маркетинговая стратегия
marketing strategy
тренди
тренды
trends
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89406
Publisher Західноукраїнський національний університет
License In Copyright
Citation Росохата А., Летуновська Н., Макерська В., Кропива В. Поведінка споживачів у цифровому середовищі під впливом пандемії COVID-19: важливість фактору здоров’я та транспарентності бізнесу // Вісник економіки. 2021. № 3. С. 98-109. DOI: https://doi.org/10.35774/visnyk2021.03.098.
Abstract З початком карантину, спричиненого пандемією COVID-19, очевидними є зміни в поведінці споживачів, що полягають у зростанні паніки та більш свідомої поведінки з акцентуванням уваги на власному здоров’ї та уникненні можливих загроз. Тому дослідження поведінки споживачів у таких умовах є актуальним та своєчасним завданням. Мета дослідження полягає в аналізі змін поведінки споживачів у цифровому середовищі під впливом подій, спричинених пандемією COVID-19. Теоретико-методологічною основою дослідження стали загальнонаукові методи наукового пізнання: теоретичного узагальнення, систематизації, аналізу та синтезу. Автори дослідили тенденції споживчої поведінки в умовах пандемії COVID-19. Проаналізовані основні стадії зміни споживчої поведінки. Виокремлені етапи переходу компаній до комунікацій зі споживачами в цифровому середовищі. Визначено, що піклування про здоров’я та відкритість компанії (транспарентність бізнесу) є визначальними чинниками, що формують ступінь довіри до суб’єктів господарювання у посткризові часи. Наведена коротка статистика щодо світового споживання продуктів різних сфер, зокрема виявлена позитивна динаміка в зростанні кількості пошукових запитів користувачів Інтернету щодо покупки продукції в сфері здоров’я. Зроблено порівняння кількості пошукових запитів у сервісі Google Trends для термінів «доставка продуктів» та «здоров’я» у межах ринку України та в цілому в світі. Визначено, що популярності набуває новий напрямок просування «маркетинг з уст в уста», що є ефективним інструментом комунікацій зі споживачами в цифровому середовищі за допомогою соціальних мереж та різних майданчиків кіберпростору. Авторами визначені основні тренди інтернет-маркетингу останніх років та сформовані рекомендації щодо наповненості маркетинговими інструментами майбутніх стратегій компаній у цифровому середовищі. Висновки роботи можуть бути корисними спеціалістам сфери просування продуктів у мережі Інтернет, а також практикуючим маркетологам у сфері інноваційних сервісів, що набувають популярності на хвилі світових тенденцій зміни споживчої поведінки. У подальших наукових розробках авторам доцільно зосередити увагу на кількісних маркетингових дослідженнях ставлення споживачів до продуктових пропозицій компаній та їх готовності до співпраці, підкріплених розробленими маркетинговими програмами.
С началом карантина, вызванного пандемией COVID-19, очевидны изменения в поведении потребителей, заключающиеся в росте паники и более сознательного поведения с акцентированием внимания на собственном здоровье и избегании возможных угроз. Поэтому исследование поведения потребителей в таких условиях является актуальной и своевременной задачей. Цель данного исследования состоит в анализе изменений поведения потребителей в цифровой среде под влиянием событий, вызванных пандемией COVID-19. Теоретико-методологической основой исследования стали общенаучные методы научного познания: теоретическое обобщение, систематизация, анализ и синтез. Авторы исследовали тенденции потребительского поведения в условиях пандемии COVID-19. Проанализированы основные стадии изменения потребительского поведения. Выделены этапы перехода компаний к коммуникациям с потребителями в цифровой среде. Определено, что забота о здоровье и открытости компании (транспарентность бизнеса) является определяющими факторами, формирующими степень доверия к субъектам хозяйствования в посткризисные времена. Приведена краткая статистика по мировому потреблению продуктов разных сфер, в частности, выявлена ​​положительная динамика в росте количества поисковых запросов пользователей Интернета относительно покупки продукции в сфере здоровья. Сделано сравнение количества поисковых запросов в сервисе Google Trends для терминов «доставка продуктов» и «здоровье» в пределах рынка Украины и во всем мире. Определено, что популярность приобретает новое направление продвижения «маркетинг из уст в уста», что является эффективным инструментом коммуникаций с потребителями в цифровой среде с помощью социальных сетей и разных площадок киберпространства. Авторами определены основные тренды интернет-маркетинга последних лет и сформированы рекомендации по наполненности маркетинговыми инструментами будущих стратегий компаний в цифровой среде. Выводы работы могут быть полезны специалистам сферы продвижения продуктов в сети Интернет, а также практикующим маркетологам в сфере инновационных сервисов, приобретающих популярность на волне мировых тенденций изменения потребительского поведения. В дальнейших научных разработках авторам целесообразно сосредоточить внимание на количественных маркетинговых исследованиях отношения потребителей к продуктовым предложениям компаний и готовности к сотрудничеству, подкрепленных разработанными маркетинговыми программами.
With the onset of quarantine caused by the COVID-19 pandemic, changes in consumer behavior are evident, such as increased panic and more conscious behavior focusing on health and avoiding potential threats. Therefore, the study of consumer behavior in such conditions is an urgent and timely task. The study aims to analyze changes in consumer behavior in the digital environment under the influence of events caused by the COVID-19 pandemic. The theoretical and methodological basis of the study were general scientific methods of scientific knowledge: theoretical generalization, systematization, analysis and synthesis. The authors investigated trends in consumer behavior in the context of the COVID-19 pandemic. The main stages of change in consumer behavior are analyzed. The steps of the transition of companies to communicate with consumers in the digital environment were singled out. Factors such as health care and openness (business transparency) have been identified as determinants of trust in businesses in times of crisis. Brief statistics on the global consumption of products in various fields are presented. In particular, the positive dynamics in the growth of Internet users' search queries for the purchase of health products are revealed. A comparison of the number of search queries in the Google Trends service for thematic terms of the research: "product delivery" and "health" within the Ukrainian market and in the world. It is determined that a new direction of word-of-mouth marketing is gaining popularity, which is an effective tool for communication with consumers in the digital environment through social networks and various cyberspace sites. The authors identify the main trends in Internet marketing in recent years and make recommendations on marketing tools for future strategies of companies in the digital environment. The findings can be helpful to experts in the field of product promotion on the Internet and practicing marketers in the area of innovative services, which are gaining popularity in the wake of global trends in consumer behavior. In further research, the authors should focus on quantitative marketing research of consumers' attitudes to companies' product offerings and their willingness to cooperate, supported by the developed marketing programs.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Austria Austria
106
Israel Israel
1
Russia Russia
104
Ukraine Ukraine
419
United States United States
421

Downloads

France France
1052
Israel Israel
1
Ukraine Ukraine
423
United States United States
1052

Files

File Size Format Downloads
Rosokhata_Letunovska_poved_spozh.pdf 1,32 MB Adobe PDF 2528

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.