Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89416
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингові компоненти регіонального середовища в системі забезпечення здоров'я
Authors Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8207-9178
Keywords диспропорції розвитку регіонів
диспропорции развития регионов
disproportions of regional development
конкурентоспроможність регіонів
конкурентоспособность регионов
competitiveness of regions
здоровий імідж регіону
здоровый имидж региона
healthy image of the region
SOAR-аналіз
SOAR-анализ
SOAR analysis
канонічний кореляційний аналіз
канонический корреляционный анализ
canonical correlation analysis
здорова поведінка
здоровое поведение
healthy behavior
регіональна політика
региональная политика
regional policy
маркетинговий інструментарій
маркетинговый инструментарий
marketing tools
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89416
Publisher Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького
License Copyright not evaluated
Citation Летуновська Н. Є. Маркетингові компоненти регіонального середовища в системі забезпечення здоров’я // Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Економічні науки. 2021. № 4. С. 21-32. https://doi.org/10.31651/2076-5843-2021-4-21-32
Abstract У статті здійснено аналіз зв’язку між лояльністю основних стейкхолдерів регіону (місцеве населення, представники бізнес-структур та гості регіону) та конкурентоспроможністю територіальної одиниці за показником рівня здоров’я. Аналіз здійснено з використанням статистичного пакета STATISTICA 10 за допомогою проведення канонічного кореляційного аналізу. Сформовано комплекс основних маркетингових компонентів регіонального середовища в системі забезпечення здоров’я. Запропоновано авторське визначення поняття «здоровий імідж» з акцентуванням уваги на територіальному іміджі та його складових та підходів до його розроблення та посилення.
В статье проведен анализ связи между лояльностью основных стейкхолдеров региона (местное население, представители бизнес-структур и гости региона) и конкурентоспособностью территориальной единицы по показателю уровня здоровья. Анализ осуществлен с использованием статистического пакета STATISTICA 10 посредством проведения канонического корреляционного анализа. Сформирован комплекс основных маркетинговых компонентов региональной среды в системе обеспечения здоровья. Предложено авторское определение понятия «здоровый имидж» с акцентированием внимания на территориальном имидже и его составляющих и подходах к его разработке и усилению.
The article raises the critical issue of maintaining the competitiveness of the regions of Ukraine and the role of marketing factors in this process. The uneven development of different national territories is analyzed. Effectively positioning each regional unit according to various aspects of their development is actualized. The purpose of the article is to identify marketing factors that are likely to affect the competitiveness of regions in terms of health and identify the main components of marketing support for regional development. The author determined that the level of health in the region is highly likely to be influenced by loyalty on the part of key stakeholders (they are more satisfied with life and conditions in the region, pay more attention to their approach to life, environmental and health, more open to informational influence in the formation of a strategy for healthy development in a particular region, etc.). A complex of marketing components of the regional environment in the health care system has been formed. Healthy behavior, information support and feedback are highlighted. The article introduces a new concept of "healthy image" and provides its author's formulation. New is the approach to determining the relationship between marketing factors expressed in terms of loyalty and health in the region, and the indicator of self-care. As a result of the research, the author substantiates that it is important to use marketing tools for planning the region's development. It is necessary to identify and use the unique features of the territory, on which there is an expediency to be based on the formation of sustainable positioning for external and internal challenges. The study provides an expanded classification of the image of the region. The alternative to the SWOT-analysis method for strategic analysis of the territory SOAR-analysis and its advantages compared to traditional methods of determining the competitiveness of the region and its capabilities are analyzed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
90
Denmark Denmark
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
74383
Israel Israel
1
Japan Japan
1
Russia Russia
96
Ukraine Ukraine
1337111
United Kingdom United Kingdom
9603
United States United States
2293172
Unknown Country Unknown Country
3727266

Downloads

China China
74383
Denmark Denmark
12805
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Ukraine Ukraine
74385
United Kingdom United Kingdom
6402
United States United States
3727264

Files

File Size Format Downloads
Letunovska_healthy.pdf 1.17 MB Adobe PDF 3895242

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.