Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89480
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Конвергентність як аспект роботи філій суспільного мовника у воєнний період
Other Titles Convergence as an aspect of the work of affiliates of the public broadcaster in the wartime period
Authors Mostipan, Tetiana Serhiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1715-3276
Keywords конвергентність
суспільний мовник
Національна суспільна телерадіокомпанія України
соціальні мережі
convergence
public broadcaster
National Public Television and Radio Company of Ukraine
social networks
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89480
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Мостіпан Т. С. Конвергентність як аспект роботи філій суспільного мовника у воєнний період // Образ. 2022. Вип. 2 (39). С. 45-53. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.2(39)-45-53
Abstract У статті розглядаються Закарпатська, Рівненська та Сумська філії Національної суспільної телерадіокомпанії України як конвергентні медіа. Актуальність дослідження полягає в зростанні уваги аудиторії до сторінок суспільного мовника в соціальних мережах із моменту повномасштабного вторгнення рф на територію України. Мета – визначити та порівняти особливості використання різних платформ для поширення медіаконтенту філіями суспільного мовника в різних областях України. З’ясовується, якими медіаплатформами, окрім телебачення та радіо, послуговується кожна з філій компанії. Визначено, що для поширення медіаповідомлень використовується сайт регіональних новин, Telegram, Youtube, Viber-канали, Instagram та Facebookсторінки. Кількість підписників на зазначених платформах стрімко зросла з початку повномасштабного вторгнення рф в Україну. Схарактеризовано особливості роботи медіа на кожній із платформ, зокрема частоту публікацій, тематику, обсяг.
The article examines the Transcarpathian, Rivne and Sumy affiliates of the National Public Television and Radio Company of Ukraine as convergent media. The research is relevant in the growing attention of the audience to the pages of the public broadcaster in social networks. The goal is to determine the peculiarities of the use of different platforms for the distribution of media content by affiliates of the public broadcaster in three regions of Ukraine. It is clarified what media platforms, in addition to television and radio, are used by each of the company affiliates. It was determined that a regional news site, a Telegram channel, a YouTube channel, a Viber channel, an Instagram page and a Facebook page are used to spread media messages. The number of followers on these platforms has increased rapidly since the beginning of the full-scale invasion. This is the relevance of the research. The features of media work on each of the platforms are characterized, in particular, the frequency of publications, topics, amount.
Appears in Collections: Образ

Views

Austria Austria
38
Germany Germany
1
Ireland Ireland
381
Poland Poland
169651
Russia Russia
37
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
79356
United Kingdom United Kingdom
10477
United States United States
339300

Downloads

China China
8531
Finland Finland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
169650
Ukraine Ukraine
599243
United States United States
599244

Files

File Size Format Downloads
Mostipan_Obraz_2_2022.pdf 110,26 kB Adobe PDF 1376671

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.