Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89485
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реклама в закарпатській газеті "Українське слово" 1932–1938 рр.
Other Titles Advertising In The Transcarpathian Newspaper "Ukrainske Slovo" 1932–1938
Authors Барчан, О.
ORCID
Keywords реклама
Закарпаття
газета "Українське Слово"
прийоми впливу
рекламний менеджмент
advertising
Transcarpathia
newspaper "Ukrainske Slovo"
methods of influence
advertising management
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89485
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Барчан О. Реклама в закарпатській газеті "Українське слово" 1932–1938 рр. // Образ. 2022. Вип. 2 (39). С. 81-88. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.2(39)-81-88
Abstract У статті досліджується рекламний контент у закарпатській суспільно-політичній газеті "Українське слово" за 1932–1938 рр. Здійснено аналіз історичних, економічних чинників поширення реклами в пресі означеного періоду, негативних та позитивних умов, що впливали на цей вид діяльності. У процесі роботи з’ясовано, що видавці часопису "Українське слово" активно втілювали в рекламних повідомленнях різноманітні формально-графічні та психологічно-мотиваційні прийоми привернення читацької уваги, використовували текстові прийоми впливу, застосовували приховану рекламу. Простежується чітка концепція рекламної комунікації часопису, яка полягає в ідеї українського національного єднання на економічному грунті. Специфіка діяльності часопису "Українське слово" з поширення рекламної інформації залишається актуальною й сьогодні.
The article examines the advertising content of the Transcarpathian social and political newspaper "Ukrainske Slovo" from 1932-1938. An analysis of the historical and economic factors of the spread of advertising in the press of the specified period, and the negative and positive conditions that influenced this type of activity is carried out. In the course of the work, it was found that the publishers of the newspaper "Ukrainske Slovo" actively embodied in their advertising messages various formal-graphic and psychological-motivational methods of attracting the reader’s attention, used textual methods of influence, and used hidden advertising. A clear concept of advertising communication in the newspaper, which lies in the idea of Ukrainian national unity on an economic basis, is traced. The specifics of the activity concerning the distribution of advertising information in the newspaper "Ukrainske Slovo" remain relevant even today.
Appears in Collections: Образ

Views

Austria Austria
27
Germany Germany
1
Ireland Ireland
535
Russia Russia
36
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
217409
United Kingdom United Kingdom
10543
United States United States
680785
Unknown Country Unknown Country
55920

Downloads

China China
10541
Germany Germany
1
Hungary Hungary
138
Ireland Ireland
1
Ukraine Ukraine
217407
United States United States
217408
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Barchan_Obraz_2_2022.pdf 113,54 kB Adobe PDF 445497

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.