Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90134
Використовуйте наступні посилання для розповсюдження матеріалу в соціальних мережах:
Tweet
Рекомендувати цей матеріал
Назва | Міжнародний досвід правового регулювання інклюзивної освіти |
Автори |
Шлапко, Тетяна Вікторівна
![]() Філоненко, С.С. Ковалевський, М.М. Гриб, A.A. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1619-3831 |
Ключові слова |
інклюзія инклюзия inclusion інклюзивна освіта инклюзивное образование inclusive education особливі освітні потреби особые образовательные потребности special educational needs дитина з особливими освітніми потребами ребенок с особыми образовательными потребностями child with special educational needs міжнародні стандарти інклюзивної освіти международные стандарты инклюзивного образования international standards of inclusive education інтеграція интеграция integration |
Вид документа | Стаття |
Дати випуску | 2021 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу) | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90134 |
Видавець | Ужгородський національний університет |
Ліцензія | Copyright |
Бібліографічний опис | Шлапко Т. В., Філоненко С. С., Ковалевський М. М., Гриб А. А. Міжнародний досвід правового регулювання інклюзивної освіти // Аналітично-порівняльне правознавство. 2021. № 3. С. 79-85 |
Короткий огляд (реферат) |
Стаття присвячена дослідженню міжнародного досвіду правового регулювання інклюзивної освіти. Основними Законами демократичних країн світу проголошено, що всі люди рівні у своїх правах. Ніхто не може бути дискримінованим за ознаками фізичного чи психічного становища особи. Право на освіту є одним із найголовніших, адже саме від того, на якому рівні воно забезпечується, залежить людський потенціал держави,без якого її розвиток неможливий.
Проаналізовано міжнародні стандарти інклюзивної освіти, що впроваджуються ЮНЕСКО та ООН, які є головними ініціаторами прийняття нових положень щодо забезпечення прав осіб з ООП на рівні освітніх можливостей. Міжнародне законодавство визнає дітей з ООП повноцінними учасниками освітнього процесу, визначаючи при цьому новий підхід до організації навчання. Він базується на засадах доступності, безоплатності, обов’язковості, відсутності дискримінації та рівності.
В статті розглянуто досвід правового забезпечення права на освіту для дітей з ООП та функціонування інклюзивної освіти у таких зарубіжних країнах, як Італійська Республіка, Республіка Авcтрія, Королівство Швеція, Фінляндська Республіка, Королівство Норвегія. Статья посвящена исследованию международного опыта правового регулирования инклюзивного образования. Основными законами демократических стран мира провозглашено, что все люди равны в своих правах. Никто не может быть дискриминирован по признакам физического или психического положения личности. Право на образование является одним из самых главных, ведь именно от того, на каком уровне оно обеспечивается, зависит человеческий потенциал государства, без которого его развитие невозможно. Проанализированы международные стандарты инклюзивного образования, внедряемые ЮНЕСКО и ООН, являющиеся главными инициаторами принятия новых положений по обеспечению прав лиц с ООП на уровне образовательных возможностей. Международное законодательство признает детей с ООП полноценными участниками образовательного процесса, определяя новый подход к организации обучения. Он базируется на основе доступности, безвозмездности, обязательности, отсутствия дискриминации и равенства. В статье рассмотрен опыт правового обеспечения права на образование для детей с ООП и функционирования инклюзивного образования в таких зарубежных странах, как Итальянская Республика, Республика Австрия, Королевство Швеция, Финляндская Республика, Королевство Норвегия. The article is devoted to the study of the international experience of legal regulation of inclusive education. The Basic Laws of the democratic countries of the world declare that all people are equal in their rights. No one can be discriminated against on the basis of a person's physical or mental condition. The right to education is one of the most important, because the human potential of the state depends on the level at which it is provided, without which its development is impossible. The international standards of inclusive education implemented by UNESCO and the UN, which are the main initiators of the adoption of new provisions on ensuring the rights of persons with disabilities at the level of educational opportunities, are analyzed. International legislation recognizes children with SEN as full participants in the educational process, while defining a new approach to the organization of education. It is based on the principles of accessibility, free of charge, obligation, non-discrimination and equality. The article examines the experience of legal provision of the right to education for children with disabilities and the functioning of inclusive education in such foreign countries as Republic of Italy, Republic of Austria, Kingdom of Sweden, Republic of Finland, Kingdom of Norway. |
Розташовується у зібраннях: |
Наукові видання (ННІП) |
Views

1

1

578

16

1

35

19128199

17544

49744226

562521754

11469648
Downloads

1

1

570

1

19128196

401801253

19128196
Files
Файл | Розмір | Формат | Downloads |
---|---|---|---|
Shlapko_integration.pdf | 259.97 kB | Adobe PDF | 440058218 |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.