Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90223
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркування товару: від міждисциплінарних до лінгвістичних досліджень
Other Titles Goods marking: from interdisciplinary to linguistic research
Authors Lukianova, Yuliia Mykolaivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-1005-5465
Keywords маркування товарів
маркировка товаров
goods marking
композиційна структура
compositional structure
структурність
structuring
текст
text
упаковка
packaging
пакувальна реклама
packvertising
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90223
Publisher Ужгородський національний університет
License In Copyright
Citation Лук’янова Ю. М. Маркування товару: від міждисциплінарних до лінгвістичних досліджень // Сучасні дослідження з іноземної філології. Мовознавство. 2022. № 3-4. С.114-130. DOI: https://doi.org/10.32782/2617-3921.2022.21-22.114-130
Abstract У статті обгрунтовується можливість розгляду сукупності елементів маркування товарів як цілісного та зв’язного тексту, для якого характерна певна структура. Розглядається типова інваріантна композиційна структура маркування товару. Робиться спроба пошуку спільних рис між маркуванням товарів та текстами в трактуванні, прийнятому в межах лінгвістики та семіотики.
В статье обосновывается возможность рассмотрения совокупности элементов маркировки товаров как целостного и связного текста, для которого характерна определенная структура. Рассматривается типичная инвариантная композиционная структура маркировки товара. Предпринимается попытка поиска общих черт между маркировкой товаров и текстами в трактовке, принятой в рамках лингвистики и семиотики.
The article substantiates the possibility of considering the set of elements of goods marked as a holistic and coherent text, which is characterized by a certain structure. The author considers a typical invariant compositional structure of goods marking and attempts to search for common features between the goods marking and texts in the interpretation accepted within the framework of linguistics and semiotics.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
65
Malaysia Malaysia
1
Ukraine Ukraine
142081
United Kingdom United Kingdom
2391
United States United States
118800
Unknown Country Unknown Country
5322

Downloads

China China
48955
Germany Germany
2388
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
452
Romania Romania
1
Taiwan Taiwan
118799
Ukraine Ukraine
15501
United Arab Emirates United Arab Emirates
130
United States United States
95519
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Lukianova_goods_marking.pdf 425,34 kB Adobe PDF 281747

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.