Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90518
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Education and Business in Conditions of Coopetition: Bibliometrics
Authors Koibichuk, Vitaliia Vasylivna  
Samoilikova, Anastasiia Viktorivna  
Herasymenko, V.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3540-7922
http://orcid.org/0000-0001-8639-5282
Keywords бібліографічний огляд
библиографический обзор
bibliographic review
Бібліометрикс
Библиометрикс
Bibliometrix
Закон Бредфорда
Bradford’s Law
бізнес
бизнес
business
кооперація
кооперация
coopetition
освіти
образование
education
Індекс Джині
Индекс Джини
Gini index
Індекс Хірша
Индекс Хирша
Hirsch index
трипільна ділянка
трехпольный участок
three-field plot
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90518
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Koibichuk, V., Samoilikova, A., & Herasymenko, V. (2022). Education and Business in Conditions of Coopetition: Bibliometrics. Business Ethics and Leadership, 6(4), 49-60. https://doi.org/10.21272/bel.6(4).49-60.2022
Abstract Вивчення взаємозв’язку освіти та бізнесу є дуже актуальним питанням, коли освіта та бізнес є ключовими чинниками розвитку та піднесення економіки. Освіта є основою для створення бізнесу, оскільки ефективна діяльність неможлива без потужної інформаційної бази. Метою дослідження є бібліографічний огляд наукових публікацій, присвячених взаємозв’язку бізнесу та освіти, на основі матеріалів, індексованих базами даних Scopus, Web of Science та Mendeley, з використанням вбудованих функцій програми Bibliometrix та програмування R мову. Логіка дослідження реалізується за допомогою трьох етапів: на першому – аналіз літературних джерел щодо бібліометричного аналізу, а також про бізнес та освіту, взаємозалежність освіти та бізнесу, які були опубліковані у видавництві. здійснено дім наукових журналів МДПІ з відкритим доступом. Методологічним інструментарієм більшості проаналізованих публікацій у відкритому доступі бази даних MDPI є методи опитування та інтерв’ю. Дослідження проводиться мовою R з використанням засобів бібліометричного аналізу VOSViewer. Для аналізу зв’язку між освітою та бізнесом використовувалися різні якісні та кількісні методи, такі як аналіз ефективності, наукове відображення та тематичний аналіз, моделювання структурних рівнянь та статистика Z-показника. На другому етапі були вивчені основні функції пакету Bibliometrix, країни, ключові слова, побудовані трипольовий графік, і рік публікації цитованих посилань, щоб відобразити частку тем дослідження для кожної країни та свіжість цитованих статей. Кластеризацію джерел за допомогою закону Бредфорда також використовували для визначення найкращих журналів для публікації власних досліджень і пошуку найбільш актуальної наукової інформації. Крім того, на другому етапі було детально досліджено індекси Хірша та Джіні відібраної вибірки публікацій. Індекс Хірша є кількісним показником продуктивності, заснованим на аналізі опублікованих публікацій і цитувань. Розподіл авторства оцінюється за допомогою індексу Джіні. На третьому етапі аналізувалися ключові слова та складалася таблиця з найбільш часто вживаними словами, щоб зменшити кількість згадуваних ключових слів. Проведений комплексний аналіз наукових публікацій підтвердив тісний взаємозв’язок парадигм бізнесу та освіти в умовах кооперації сучасності.
The study of the relationship between education and business is a very relevant issue when education and business are key factors in developing and uplifting the economy. Education is the foundation for creating a business since the effective activity is impossible without a strong information base. The purpose of this research is a bibliographic review of scientific publications devoted to the relationship between business and education, based on materials indexed by the Scopus, Web of Science, and Mendeley databases using the built-in functions of the Bibliometrix application and the R programming language. The logic of the research is implemented with the help of three stages: at the first stage, an analysis of literary sources related to bibliometric analysis, as well as about business and education, the interdependence of education and business, which were published in the publishing house of MDPI scientific journals with open access, was carried out. Survey and interview methods are the methodological tools of most of the analyzed publications in the open access of the MDPI database. The research is conducted in the R language, using VOSViewer tools for bibliometric analysis. Various qualitative and quantitative methods were used to analyze the relationship between education and business, such as performance analysis, scientific mapping and thematic analysis, structural equation modelling, and Z-score statistics. At the second stage, the main functions of the Bibliometrix package were studied, countries, keywords constructed a three-field plot, and the year of publication of cited references to reflect the proportion of research topics for each country and the freshness of cited articles. Source clustering through Bradford’s Law was also used to identify the best journals for publishing own research and searching for the most relevant scientific information. In addition, the Hirsch and Gini indexes of the selected sample of publications were examined in detail within the second stage. The Hirsch index is a quantitative measure of productivity based on analyzing published publications and citations. The distribution of authorship is estimated using the Gini index. At the third stage, keywords were analyzed, and a table was built with the most frequently used words to decrease the number of keywords mentioned. The conducted comprehensive analysis of scientific publications confirmed the close correlation of paradigms of business and education in the conditions of coopetition in modernity.
Appears in Collections: Business Ethics and Leadership (BEL)

Views

China China
1840519
Germany Germany
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
2102
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
16347
Japan Japan
1
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
16340
Morocco Morocco
1
Nigeria Nigeria
1
Portugal Portugal
1
Singapore Singapore
528198
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
136539
United Kingdom United Kingdom
16318
United States United States
3681037
Unknown Country Unknown Country
68269

Downloads

Austria Austria
1
Bangladesh Bangladesh
1
Brazil Brazil
16322
Canada Canada
1
China China
2104
France France
1
Germany Germany
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
42
Hungary Hungary
40
India India
16346
Iran Iran
1
Japan Japan
1
Malaysia Malaysia
16341
Philippines Philippines
1
Poland Poland
17
South Korea South Korea
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
136540
United Kingdom United Kingdom
16319
United States United States
3681038
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Koibichuk_bel_4_2022.pdf 880,77 kB Adobe PDF 3885120

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.