Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90582
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title CRM-системи у підприємництві
Authors Sotnyk, Iryna Mykolaivna  
Zavrazhnyi, Kostiantyn Yuriiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5787-2481
http://orcid.org/0000-0002-0408-0269
Keywords CRM-система
CRM system
підприємництво
предпринимательство
entrepreneurship
продаж
продажа
sale
клієнт
клиент
client
автоматизація
автоматизация
automatization
бізнес-процес
бизнес-процесс
business process
Type Textbook
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90582
Publisher Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова
License Copyright not evaluated
Citation Сотник І. М., Завражний К. Ю. CRM-системи у підприємництві // Підприємництво, торгівля та біржова діяльність : підручник / за заг. ред. О. В. Димченко; [О. В. Димченко, О. Д. Панова, В. В. Коненко та ін.]; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2022. С. 146-168.
Abstract Визначено основні поняття та елементи CRM-системи на підприємстві. Висвітлено питання планування у CRM, формування плану продажів. Розглянуто сучасні можливості автоматизації бізнес-процесів для CRM, використання роботів та тригерів для автоматизації продажів. Проаналізовано етапи впровадження CRM на підприємстві, інструменти CRM-аналітики та CRM-маркетингу.
Определены основные понятия и элементы CRM системы на предприятии. Освещены вопросы планирования в CRM, формирования плана продаж. Рассмотрены современные возможности автоматизации бизнес-процессов для CRM, использования роботов и триггеров для автоматизации продаж. Проанализированы этапы внедрения CRM на предприятии, инструменты CRM-аналитики и CRM-маркетинга.
The main concepts and elements of the CRM system at the enterprise are defined. The issue of planning in CRM, in particular, the formation of a sales plan are covered. Modern opportunities for business process automation for CRM, the use of robots and triggers for sales automation are considered. The stages of CRM implementation at the enterprise, tools of CRM analytics, and CRM marketing are analyzed.
Appears in Collections: Навчальні видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
840683
Ireland Ireland
-1238120485
Israel Israel
1
Netherlands Netherlands
39878
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
818145073
United Kingdom United Kingdom
47839565
United States United States
818145078
Unknown Country Unknown Country
818145070

Downloads

Austria Austria
1
France France
1
Georgia Georgia
1
Germany Germany
-1424811944
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
702300565
Poland Poland
1
Russia Russia
-1238120481
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
818145079
United Kingdom United Kingdom
4924082
United States United States
-1238120487

Files

File Size Format Downloads
Zavrazhnyi_Sotnyk_rozdil_CRM.pdf 808,35 kB Adobe PDF 1919284116

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.