Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91565
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Вплив сталого розвитку на зміни в застосуванні маркетингових комунікацій
Authors Nesterenko, Volodymyr Ivanovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-1792-9823
Keywords сталий ровиток
sustainability
маркетингові комунікації
marketing communications
екологізація
greening
соціально-економічна складова
socio-economic component
клімат
climate
екологічна політика
environmental policy
tasting
екологічний слід
ecological footprint
tasting
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91565
Publisher Ужгородський національний університет
License Copyright not evaluated
Citation Нестеренко В. І. Вплив сталого розвитку на зміни в застосуванні маркетингових комунікацій // Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. №45. С. 35-40.
Abstract В статті висвітлено сучасні маркетингові комунікації, які використовуються міжнародними компаніями внаслідок поширення програмних засад Організації Об’єднаних Націй (скорочено ООН) у сфері сталого розвитку. Визначені країни, які є лідерами в рамках реалізації цілей сталого розвитку за основними складовими (екологічною, соціальною та економічною). Виділено перелік компаній, які забезпечують досягнення зазначених цілей за допомогою участі в екологічних, соціально-економічних програмах. Висвітлено склад маркетингових комунікацій, якими користуються зазначені ринкові учасники для підтримання попиту і довіри серед партнерів, клієнтів стосовно курсу на сталий розвиток. Доведено, що в рамках маркетингової політики компанії керуються як традиційними підходами (звичайні види реклами, просування в мережі Інтернет, на виставках), так і такими, які поєднують традиційні та специфічні елементи.
The article highlights modern marketing communications used by international companies as a result of the spread of the program principles of the United Nations (abbreviated UN) in the field of sustainable development. The countries that are leaders in the implementation of the goals of sustainable development by the main components (ecological, social and economic) have been identified. A list of companies that ensure the achievement of the specified goals by participating in environmental, social and economic programs is highlighted. The composition of marketing communications, which are used by these market participants to maintain demand and trust among partners and customers regarding the course for sustainable development, is highlighted. It has been proven that within the framework of marketing policy, companies are guided by both traditional approaches (usual types of advertising, promotion on the Internet, at exhibitions) and those that combine traditional and specific elements.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Germany Germany
1091
Nigeria Nigeria
1
Ukraine Ukraine
205
United Kingdom United Kingdom
103
United States United States
23608
Unknown Country Unknown Country
3881

Downloads

Finland Finland
1
Germany Germany
1085
Ukraine Ukraine
401
United States United States
23607

Files

File Size Format Downloads
Nesterenko_ecological_footprint.pdf 339,07 kB Adobe PDF 25094

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.