Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92175
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Соціально-економічні ефекти економіки спільного споживання
Authors Rubanov, Pavlo Mykolaiovych  
Тесля, Н.А.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-9415-8786
Keywords економіка спільного споживання
шерингова економіка
раціональне споживання ресурсів
economy of shared consumption
sharing economy
rational consumption of resources
Type Conference Papers
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92175
Publisher Сумський державний універсистет
License Copyright not evaluated
Citation Рубанов П. М., Тесля Н .А. Соціально-економічні ефекти економіки спільного споживання // Економічні проблеми сталого розвитку : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих вчених імені професора Балацького О. Ф., м. Суми, 28-29 квітня 2020 р. / за заг. ред.: Т. А. Васильєвої, О. В. Шкарупи. Суми : Сумський державний університет, 2020. С. 90–91.
Abstract У роботі розглядається нова соціально-економічна модель цифрової економіки, яка використовує інформаційно-комунікаційні технології на принципах довіри, відкритості, співробітництва і екологічності. Використано комплексний підхід, який враховує, що шерингова економіка окрім сегменту економіки спільного використання, де ефект від шерингу отримує бізнес, в споживчому сегменті представлена як економіка спільного споживання, де ефект від колаборації (у формі обміну, дарування, спільного використання) отримують споживачі. Проаналізовано головні переваги і позитивні ефекти «шерингової економіки» для економічних суб’єктів.
The work considers a new socio-economic model of the digital economy, which uses information and communication technologies based on the principles of trust, openness, cooperation and environmental friendliness. A comprehensive approach is used, which takes into account that the sharing economy, in addition to the segment of the sharing economy, where the business receives the effect of sharing, in the consumer segment is presented as the economy of shared consumption, where the effect of collaboration (in the form of exchange, donation, sharing) is received by consumers. The main advantages and positive effects of the "sharing economy" for economic entities are analyzed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Germany Germany
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
71
United Kingdom United Kingdom
16
United States United States
93
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
95
United States United States
94

Files

File Size Format Downloads
Rubanov_shared_consumption.pdf 941,65 kB Adobe PDF 190

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.