Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93564
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Моделі використання штучного інтелекту в контексті життєвих практик української молоді
Other Titles Models of the use of Artificial Intelligence in the context of life practices of Ukrainian youth
Authors Рижко, О.
Крайнікова, Т.
Крайніков, Е.
ORCID
Keywords українська молодь
медіаспоживання
штучний інтелект
життєві практики
поведінкові моделі
Ukrainian youth
media consumption
artificial intelligence
life practices
behavioral models
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93564
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Рижко О., Крайнікова Т., Крайніков Е. Моделі використання штучного інтелекту в контексті життєвих практик української молоді // Образ. 2023. Вип. 3 (43). С. 111-122. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2023.3(43)-111-122
Abstract Вступ. Технологія штучного інтелекту (ШІ) проникає в життєві практики молодих людей. При цьому постає проблема: молодь у суспільстві, з огляду на психофізіологічні особливості, є прошарком, з одного боку, найбільш адаптивним до технологій, а з іншого – найбільш вразливим до них. Актуальність і мета. ШІ дає молоді новий комунікативний досвід, нові підстави формування Самості, нові шляхи інтеграції у соціум (або реінтеграції), що накладається не тільки на сучасний, а й майбутній світ (освіту, виробництво, політику, культуру). Мета дослідження – виявити основні моделі поведінки молоді, пов’язані з використанням ШІ, та визначити особливості його впливу на життєві практики молоді. Методологія.Методологія дослідження базується на теоретичних підходах до вивчення інформаційного суспільства, медіааудиторії, медіазалежності, технічного детермінізму, дифузії інновацій та ін. У вересні 2023 р. проведено первинне розвідувальне онлайн-анкетування «Штучний інтелект у комунікаціях молоді» (66 респондентів віком 17–21 рік). Результати. Згідно з результатами дослідження, 79 % респондентів мають досвід використання ШІ, але переважно під конкретні завдання і не системно. На основі даних анкетування виведено й описано шість поведінкових моделей української молоді, які пов’язані з використанням штучного інтелекту: 1) «ШІ – інструмент для навчання та роботи»; 2) «ШІ – довідкове джерело»; 3) «ШІ – засіб комп’ютерного мистецтва»; 4) «ШІ – співрозмовник та порадник»; 5) «ШІ – інструмент для пошуку ідей, планування»; 6) «Невикористання ШІ і технофобія». 21 % респондентів не користуються чатами ШІ, не обізнані з їх функціональними можливостями й навіть мають ознаки технофобії. Наразі ШІ не є основним способом комунікації для молоді. Молоді люди віддають перевагу живому спілкуванню, оскільки воно дає можливість отримувати емпатію і тактильну взаємодію. Висновки. ШІ – поширений складник медіаспоживання молоді. Життєві практики молоді дуже медіатизовані, а використання ШІ набуває багатозадачного характеру. Це вказує на те, що в майбутньому, імовірно, молодь все активніше використовувати ШІ і кіберреальність розширюватиметься.
Introduction. Artificial intelligence (AI) technology penetrates into the life practices of young people. At the same time, a problem arises: young people in society, given their psychophysiological features, are the layer, on the one hand, the most adaptable to technologies, and on the other hand, the most vulnerable to them. Relevance and purpose. AI gives young people a new communicative experience, new grounds for the formation of the Self, new ways of integration into society (or reintegration), which applies not only to the modern world, but also to the future world (education, production, politics, culture). The purpose of the research is to identify the main behavior patterns of young people associated with the use of AI and to determine the specifics of its influence on the life practices of young people. Methodology. The research methodology is based on theoretical approaches to the study of information society, media audience, media dependence, technical determinism, diffusion of innovations, etc. In September 2023, a preliminary online survey “Artificial Intelligence in Youth Communications” was conducted (66 respondents aged 17–21). The results. According to the research results, 79% of respondents have experience using AI, but mostly for specific tasks and not systematically. Based on the survey data, six behavioral models of Ukrainian youth related to the use of artificial intelligence were derived and described: 1) “AI as a tool for learning and work”; 2) “AI as a reference source”; 3) “AI as a tool of computer art”; 4) “AI as interlocutor and advisor”; 5) “AI as a tool for finding ideas, planning”; 6) “Not using AI and technophobia”. 21% of respondents do not use AI chats, are not familiar with their functionality and even have signs of technophobia. Currently, AI is not the main way of communication for young people. Young people prefer live communication, as it provides an opportunity to receive empathy and tactile interaction. Conclusions. AI is a common component of young people’s media consumption. Life practices of young people are highly mediatized, and the use of AI is becoming multitasking. This indicates that in the future, young people are likely to use AI and cyber-reality more and more actively.
Appears in Collections: Образ

Views

Ireland Ireland
1
Mongolia Mongolia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
60
United States United States
102
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

France France
21
Ukraine Ukraine
61
United States United States
166
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Ryzhko_Obraz_3_2023.pdf 508,78 kB Adobe PDF 249

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.