Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94497
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The role of proverbs in developing students’ communicative and cultural competence
Authors Carvalho, K.S.
Ovsianko, Olena Leonidivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-0334-4891
Keywords комунікативна компетентність
communicative competence
культурна компетентність
cultural competence
викладання іноземної мови
teaching of foreign language
вивчення іноземної мови
acquisition of foreign language
міжкультурна комунікація
cross-cultural communication
прислів'я
proverb
Type Conference Papers
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94497
Publisher Baltic International Academy
License Copyright not evaluated
Citation Carvalho K. S., Ovsianko O. L. The role of proverbs in developing students’ communicative and cultural competence // Proceedings of the scientific and pedagogical internship (Riga, Latvia, October 2 – November 12, 2023). Riga, Latvia : Baltic International Academy, 2023. P. 11-14.
Abstract Взаємозв'язок між мовою та культурою є очевидним при вивченні прислів'їв різних мов. Мета цього дослідження полягає у розкритті ролі прислів'їв під час вивчення іноземних мов. Прислів'я - це комунікативні одиниці, невеликі тематичні тексти. Вони не мають заголовка, є автономними і являють собою конденсат народних спостережень. Загальновідомо, що прислів'я та й інші образні вирази мови відіграють важливу роль у міжкультурному спілкуванні. З огляду на це, представленість прислів'їв у навчальних підручниках є вагомою складовою успішного опановування іноземної мови.
The interlacement between language and culture becomes apparent when proverbs from different languages are analyzed. This paper aims to discuss the role of proverbs in the teaching and learning of a foreign language. Proverbs are communicative units, small topical texts. They don't have a title; they are autonomous and represent the condensation of people's observations. There is clear evidence that proverbs and other figurative language play an essential role in intercultural communication and language teaching. Therefore, the coursebooks should include proverbs as part of the foreign language curriculum.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
Germany Germany
18
Ukraine Ukraine
2
United States United States
23

Downloads

China China
1
Germany Germany
19
Ukraine Ukraine
1
United States United States
46

Files

File Size Format Downloads
Carvalho_communicative_competence.pdf 292,99 kB Adobe PDF 67

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.