Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94994
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The essence of startup: factors of success and failure
Other Titles Сутність стартапу: фактори успіху та невдач
Authors Kovalov, Bohdan Leonidovych  
Karepina, A.S.
Ponomarenko, Ihor Oleksandrovych  
Ponomarenko, Ihor Oleksandrovych
ORCID http://orcid.org/0000-0002-1900-4090
http://orcid.org/0009-0003-5404-7787
Keywords стартап
інновація
підприємництво
фактори
startup
innovation
entrepreneurship
factors
Type Article
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94994
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Kovalov, B., Karepina, A., & Ponomarenko, I. (2024). THE ESSENCE OF STARTUP: FACTORS OF SUCCESS AND FAILURE. Mechanism of an Economic Regulation, (1 (103), 9-16. https://doi.org/10.32782/mer.2024.103.02
Abstract У статті було проаналізовано бібліографічні дані предметної області «стартап» з використанням публікацій, індексованих Scopus за 2012–2022 роки. Спостерігається значне зростання дослідницького інтересу до теми стартапів, що свідчить про зростаючу важливість та актуальність цієї сфери. Країнами-лідерами досліджень стартапів визначено США та Китай (24,1% та 21,5% від загальної кількості публікацій відповідно). Також з’ясувалося, що основною тематикою дослідження стартапів є інженерія (22,5% від загальної кількості публікацій), за нею йдуть комп’ютерні науки (12%) та бізнес, управління та облік (10,2%). Було розроблено co-occurrence-мережу «стартап», яка містить 191 ключове слово, згруповане в 4 кластери. Було проведено порівняльний аналіз стартапу та традиційного бізнесу за такими критеріями як: ризик та інноваційність, здатність до змін, здатність до вдосконалення, інвестиції, масштабованість, бізнес-стратегія, час виходу на ринок, вплив на ринок, інтелектуальна власність. Було запропоновано розділити основні чинники невдачі стартапів на 5 типів за характером проблем, які постають перед власником стартапу, таких як: маркетинг; фінанси; навички, досвід і ставлення; правові та нормативні питання; питання продукту та бізнес-моделі.
It was analysed bibliographical data for the ‘startup’ subject domain using publications indexed by Scopus in 2012–2022. It was observed a significant increase in research interest in the topic of startups, which indicates the growing importance and relevance of this field. It was defined the countries-leaders in research on startups which are the United States and China (24.1% and 21.5% of the total number of publications respectively). Also, it was found out the main research subject area on startups is Engineering (22.5% of the total number publications) followed by Computer Science (12%), and Business, Management and Accounting (10.2%). It was designed the «startup» co-occurrence network, that contains 191 keywords, grouped into 4 clusters. It was conducted the comparative analysis of the startup and traditional business by such criteria as: risk and innovation, ability to change, ability to improve, investment, scalability, business strategy, time to market, impact on the market, intellectual property. It was suggested to divide the main factors of the startups failure into 5 types by character of issues facing a startup owner such as: marketing; finance; skills, experience, and attitude; legal and regulatory issues; product and business model issues.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Ukraine Ukraine
3
United States United States
5

Downloads

Czechia Czechia
1
United States United States
1

Files

File Size Format Downloads
Kovalov_mer_1_2024.pdf 620,29 kB Adobe PDF 2

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.