Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96309
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Застосування інноваційної технології віртуальна реальність як засіб психологічної мотивації комунікативних навичок студентів під час навчання
Other Titles Application of innovative virtual reality technology as a means of psychological motivation of students' communication skills during training
Authors Курбанова, О.
ORCID
Keywords віртуальна реальність
інноваційні технології
психологічна мотивація
комунікативні навички
virtual reality
innovative technologies
psychological motivation
communication skills
Type Article
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96309
Publisher Сумський державний університет
License Creative Commons Attribution - NonCommercial 4.0 International
Citation Курбанова О. (2024). Застосування інноваційної технології віртуальна реальність як засіб психологічної мотивації комунікативних навичок студентів під час навчання. Філологічні трактати, 16(1).   https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2024.16(1)-10
Abstract Мета статті полягає в дослідженні ефективності використання віртуальної реальності як елементу психологічної мотивації студентів до мовленнєвої комунікації в освітньому процесі. Стаття аналізує проблему застосування іммерсивних технологій як елементу психологічної мотивованості на навчання нових лексичних одиниць і підвищення концентрації уваги під час занурення в англомовне середовище. Основна увага концентрується на аналізі різних ВР-практик, що впливають на емоційний стан студентів, а також на дослідженні потенційних переваг і обмежень цих елементів у навчальному процесі.
The purpose of the article is to study the effectiveness of using virtual reality as an element of students' psychological motivation to communicate in the educational process. The article analyzes the problem of using immersive technologies as an element of psychological motivation to learn new vocabulary items and increase concentration while immersed in the English-speaking environment. The main focus is on the analysis of various VR practices that affect the emotional state of students, as well as on the study of the potential advantages and limitations of these elements in the learning process.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Kurbanova_Ftrk_1_2024.pdf 591,39 kB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.