Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96312
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Semiotics of product labeling
Other Titles Семіотика маркування товарів
Authors Lukianova, Yuliia Mykolaivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-1005-5465
Keywords маркування товарів
семіотика
мультимодальність
упаковка бренду
семіотичні модуси
семіотичні модуси
product labeling
semiotics
multimodality
brand packaging
semiotic resources
multimodal texts
Type Article
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96312
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution - NonCommercial 4.0 International
Citation Lukianova Y. (2024). Semiotics of Product Labeling. Philological Treatises, 16(1). https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2024.16(1)-13
Abstract Ця стаття вивчає різноманітність мультимодальності, тобто як різні знакові способи взаємодіють у текстах. Вона висвітлює важливість розуміння співвідношень між різними способами знакової комунікації, особливо у створенні звʼязку між словами та зображеннями. Досліджується, як семіотика тісно повʼязана з візуальною комунікацією та як вона допомагає передавати повідомлення та залучати увагу аудиторії. Стаття також розглядає розширення семіотики за межі мови та важливість вивчення знакових процесів у мультимодальному контексті. Вона окреслює різні теоретичні підходи та поняття, які допомагають розуміти взаємодію різних видів знаків. Семіотика виявляє свою важливу роль у маркуванні товарів, де поєднуються слова і зображення для передачі значень споживачам. Також підкреслюється її значення у стратегіях маркетингу та розумінні споживчої поведінки.
This article examines the diversity of multimodality, that is, how different sign modes interact in texts. It highlights the importance of understanding the relationship between different modes of symbolic communication, especially in creating a connection between words and images. It examines how semiotics is closely related to visual communication and how it helps convey messages and engage the attention of an audience. The article also considers the extension of semiotics beyond language and the importance of studying sign processes in a multimodal context. It outlines various theoretical approaches and concepts that help to understand the interaction of different types of signs. Semiotics plays an important role in product labeling, where words and images are combined to convey meanings to consumers. Its importance in marketing strategies and understanding consumer behavior is also emphasized.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Unknown Country Unknown Country
5

Downloads

Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Lukianova_Ftrk_1_2024.pdf 569,67 kB Adobe PDF 1

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.