Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96538
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Gamification as a tool for audience engagement of online media
Other Titles Гейміфікація як інструмент залучення аудиторії онлайнових медіа
Authors Chakalov, M.
Sirinyok-Dolgaryova, K.
ORCID
Keywords гейміфікація
онлайнові медіа
ігри
тести
залучення аудиторії
gamification
online media
games
tests
audience engagement
Type Conference Papers
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96538
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Chakalov M., Sirinyok-Dolgaryova K. Gamification as a tool for audience engagement of online media // Сучасний масовокомунікаційний простір: історія, реалії, перспективи : збірник наукових праць IІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих науковців, м. Суми, 23–24 травня 2024 р. / відп. за вип. В. О. Садівничий. Суми : Сумський державний університет, 2024. С. 110-115.
Abstract Цілі нашого дослідження полягають у вивченні особливостей гейміфікації у вітчизняних онлайнових медіа як інструменту залучення аудиторії. Основні результати свідчать про те, що зараз гейміфікація успішно привертає увагу аудиторії та збільшує взаємодію з медіа– контентом – як освітнім, так і розважальним. Висновки дослідження вказують на потенціал гейміфікації як ефективного інструменту для залучення та утримання уваги аудиторії в сучасному медіасередовищі.
The goals of our research are to study the features of gamification in domestic online media and its impact on the audience. Key findings indicate that gamification is now successfully attracting audiences and increasing engagement with media content, both educational and entertaining. The main conclusions of the study indicate the potential of gamification as an effective tool for drawing and retaining the attention of the audience in the modern media environment.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Chakalov_gamification.pdf 62.82 MB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.