Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97549
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Designing MCQs items: how not to get trapped by common violations |
Authors |
Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
|
ORCID | |
Keywords |
мовне оцінювання language assessment тестові формати test formats множинний вибір multiple-choice questions (MCQs) |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97549 |
Publisher | TESOL-Ukraine National Convention |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Hnapovska L. V. Designing MCQs items: how not to get trapped by common violations // Compassionate ELT: voices of resilience and diversity in a time of war : materials of the International Scientific and Practical Conference, Lviv, May 24-26, 2024 / compiled by L. Gnapovska, O. Ilienko, M. Tsegelska, L. Kuznetsova. Lviv : ПП “Марусич”, 2024. P. 34-35. |
Abstract |
Представлені у тезах матеріали підсумовують зміст воркшопа, присвяченого основним принципам розробки завдань на множинний вибір, які є найбільш розповсюдженим форматом тестових завдань з мовного оцінювання. Аналізуються найбільш поширені помилки в дизайні MCQ, такі як погано написані основи, неоднозначні відволікаючі опції або незбалансовані варіанти відповідей, які можуть призвести до невалідних та/або ненадійних результатів оцінювання. Пропонуються практичні вказівки, як уникнути цих пасток, гарантуючи, що MCQ відповідають цілям навчання та справедливо оцінюють знання чи вміння студентів. Вирішуючи ці проблеми, педагоги можуть покращити якість та ефективність оцінювання навчальних досягнень студентів у вивченні іноземної мови. The abstract focuses on creating effective multiple-choice questions (MCQs) for language assessments. It highlights common mistakes in MCQ design, such as poorly written stems, ambiguous distractors, or imbalanced options, which can lead to invalid or unreliable evaluation outcomes. The paper offers practical guidelines to avoid these pitfalls, ensuring MCQs align with learning objectives and fairly assess knowledge or skills. By addressing these issues, educators can improve the quality and effectiveness of their assessments. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

3
Downloads

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hnapovska_Designing_MCQs_items.pdf | 463.26 kB | Adobe PDF | 1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.