Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97549
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Designing MCQs items: how not to get trapped by common violations
Authors Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
ORCID
Keywords мовне оцінювання
language assessment
тестові формати
test formats
множинний вибір
multiple-choice questions (MCQs)
Type Conference Papers
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97549
Publisher TESOL-Ukraine National Convention
License Copyright not evaluated
Citation Hnapovska L. V. Designing MCQs items: how not to get trapped by common violations // Compassionate ELT: voices of resilience and diversity in a time of war : materials of the International Scientific and Practical Conference, Lviv, May 24-26, 2024 / compiled by L. Gnapovska, O. Ilienko, M. Tsegelska, L. Kuznetsova. Lviv : ПП “Марусич”, 2024. P. 34-35.
Abstract Представлені у тезах матеріали підсумовують зміст воркшопа, присвяченого основним принципам розробки завдань на множинний вибір, які є найбільш розповсюдженим форматом тестових завдань з мовного оцінювання. Аналізуються найбільш поширені помилки в дизайні MCQ, такі як погано написані основи, неоднозначні відволікаючі опції або незбалансовані варіанти відповідей, які можуть призвести до невалідних та/або ненадійних результатів оцінювання. Пропонуються практичні вказівки, як уникнути цих пасток, гарантуючи, що MCQ відповідають цілям навчання та справедливо оцінюють знання чи вміння студентів. Вирішуючи ці проблеми, педагоги можуть покращити якість та ефективність оцінювання навчальних досягнень студентів у вивченні іноземної мови.
The abstract focuses on creating effective multiple-choice questions (MCQs) for language assessments. It highlights common mistakes in MCQ design, such as poorly written stems, ambiguous distractors, or imbalanced options, which can lead to invalid or unreliable evaluation outcomes. The paper offers practical guidelines to avoid these pitfalls, ensuring MCQs align with learning objectives and fairly assess knowledge or skills. By addressing these issues, educators can improve the quality and effectiveness of their assessments.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Unknown Country Unknown Country
3

Downloads

Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Hnapovska_Designing_MCQs_items.pdf 463.26 kB Adobe PDF 1

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.