Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99349
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування екологічної компетентності учнів у процесі навчання фізики в основній школі |
Authors |
Зеленська, Д. В.
|
ORCID | |
Keywords |
екологічна компетентність навчання фізики екологічні задачі енергозбереження проєктна діяльність екологічна освіта міжпредметні зв’язки |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 014 - Середня освіта |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99349 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Зеленська Д. В. Формування екологічної компетентності учнів у процесі навчання фізики в основній школі : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 014 – середня освіта (фізика) / наук. кер. О. О. Пасько. Суми : Сумський державний університет, 2025. 46 с. |
Abstract |
У кваліфікаційній роботі досліджено шляхи формування екологічної
компетентності учнів основної і старшої школи в процесі вивчення фізики.
Актуальність теми зумовлена потребою сучасної освіти у підготовці екологічно
свідомих громадян, здатних застосовувати фізичні знання для аналізу та
розв’язання екологічних проблем на локальному й глобальному рівнях.
Мета роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та практичній
реалізації методичних підходів до формування екологічної компетентності в
шкільному курсі фізики. У теоретичній частині проаналізовано сутність
поняття «екологічна компетентність», її структуру, складові та можливості
інтеграції екологічного компонента в навчання фізики. Практична частина
присвячена розробці та впровадженню навчальних завдань з екологічним
змістом, проєктної діяльності, а також міжпредметних і контекстуальних
підходів до екологізації фізичної освіти.
У роботі представлено приклади задач з тем енергоефективності,
альтернативної енергетики, теплового забруднення, а також детально описано
тематику й організацію навчальних проєктів на екологічну тематику.
Обґрунтовано методи оцінювання таких завдань та проєктів з урахуванням
вікових особливостей учнів, а також акцентовано на виховному потенціалі
екологічно орієнтованого фізичного навчання.
Практичне значення роботи полягає у створенні прикладного
методичного інструментарію для вчителів фізики, який сприятиме екологізації
навчального процесу та розвитку в учнів активної життєвої позиції щодо
збереження довкілля. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ЕлІТ) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zelenska_bac_rob.pdf | 781.29 kB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.