Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99349
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування екологічної компетентності учнів у процесі навчання фізики в основній школі
Authors Зеленська, Д. В.
ORCID
Keywords екологічна компетентність
навчання фізики
екологічні задачі
енергозбереження
проєктна діяльність
екологічна освіта
міжпредметні зв’язки
Type Bachelous Paper
Speciality 014 - Середня освіта
Date of Issue 2025
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99349
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Зеленська Д. В. Формування екологічної компетентності учнів у процесі навчання фізики в основній школі : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 014 – середня освіта (фізика) / наук. кер. О. О. Пасько. Суми : Сумський державний університет, 2025. 46 с.
Abstract У кваліфікаційній роботі досліджено шляхи формування екологічної компетентності учнів основної і старшої школи в процесі вивчення фізики. Актуальність теми зумовлена потребою сучасної освіти у підготовці екологічно свідомих громадян, здатних застосовувати фізичні знання для аналізу та розв’язання екологічних проблем на локальному й глобальному рівнях. Мета роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та практичній реалізації методичних підходів до формування екологічної компетентності в шкільному курсі фізики. У теоретичній частині проаналізовано сутність поняття «екологічна компетентність», її структуру, складові та можливості інтеграції екологічного компонента в навчання фізики. Практична частина присвячена розробці та впровадженню навчальних завдань з екологічним змістом, проєктної діяльності, а також міжпредметних і контекстуальних підходів до екологізації фізичної освіти. У роботі представлено приклади задач з тем енергоефективності, альтернативної енергетики, теплового забруднення, а також детально описано тематику й організацію навчальних проєктів на екологічну тематику. Обґрунтовано методи оцінювання таких завдань та проєктів з урахуванням вікових особливостей учнів, а також акцентовано на виховному потенціалі екологічно орієнтованого фізичного навчання. Практичне значення роботи полягає у створенні прикладного методичного інструментарію для вчителів фізики, який сприятиме екологізації навчального процесу та розвитку в учнів активної життєвої позиції щодо збереження довкілля.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ЕлІТ)

Views

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Zelenska_bac_rob.pdf 781.29 kB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.