Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99454
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення і термічної обробки приводного валу |
Authors |
Голубничий, Д.В.
|
ORCID | |
Keywords |
приводний вал нітроцементація властивості твердість структура |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 132 - Матеріалознавство |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99454 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Голубничий Д. В. Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення і термічної обробки приводного валу : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 132 – Матеріалознавство / наук. кер. Х. В. Берладір. Суми : Сумський державний університет, 2025. 56 с. |
Abstract |
Мета роботи: Розробити оптимальний технологічний процес виготовлення приводного валу з легованої сталі 25ХГМ, включаючи вибір матеріалу, маршрутну технологію та режими термічної та хіміко-термічної обробки для забезпечення високих експлуатаційних властивостей.
Основні завдання:
Аналіз умов роботи приводного валу та вимог до його експлуатаційних характеристик.
Огляд сучасних матеріалів та технологій для виготовлення валів.
Вибір матеріалу (сталь 25ХГМ) та обґрунтування його властивостей.
Розробка маршрутної технології виготовлення, включаючи механічну обробку, термічну обробку та контроль якості.
Дослідження впливу термічної та хіміко-термічної обробки (нітроцементації, гартування, відпуску) на структуру та властивості матеріалу.
Проектування термічного відділення з розрахунком обладнання та планування виробничих потоків.
Результати:
Запропоновано використання сталі 25ХГМ з подальшою нітроцементацією для підвищення зносостійкості та міцності поверхневого шару. Розроблено маршрутну технологію, яка включає ізотермічний відпал,
механічну обробку, нітроцементацію, гартування та відпуск. Встановлено, що після термічної обробки твердість поверхні досягає 57 HRC, що забезпечує високу довговічність деталі. Запропоновано планувальне рішення термічного відділення з мінімізацією транспортних шляхів та оптимізацією виробничих процесів.
Практична значимість: Розроблена технологія дозволяє підвищити якість та довговічність приводних валів, що є важливим для автомобільної промисловості. Результати роботи можуть бути використані на виробництвах для оптимізації технологічних процесів. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ТеСЕТ) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Holubnychyi_bac_rob.pdf | 1.29 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.