Наукові видання (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 36
  • Item
    Необхідність співпраці держави і приватного капіталу в освітній галузі
    (Видавництво СНУ, 2010) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    Держава повинна не лише контролювати ефективність надання освітніх послуг, фінансувати освітню діяльність, але й сприяти розвитку освітніх закладів різних рівнів, що утворені у різних організаційно-правових формах суб’єктів господарювання на основі володіння, використання та розпорядження майном на основі різних його правових режимів (зокрема надавати лідерам освітнього процесу замовлення на підготовку фахівців для державних потреб; іншим закладам – замовлення на підготовку фахівців для потреб муніципальних утворень; стимулювати усі освітні заклади надавати різноманітні освітні й інші послуги, щоб у підсумку знизити видатки державного бюджету).
  • Item
    Щодо оптимальної організаційно-правової форми утворення великих навчальних комплексів
    (Видавництво Європейського університетуту, 2010) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    Протягом останніх років у суспільстві, науці та практиці слушно піднімаються питання про необхідність реформування системи вищих та інших навчальних закладів (ВНЗ та НЗ відповідно). Зокрема МОН України пропонується перевірити відповідність фактичної ситуації дозвільним документам невеликих приватних ВНЗ. А на основі таких перевірок – ліквідувати частину таких ВНЗ або реорганізувати їх у великі навчальні комплекси. І без вказівки МОН невеликі ВНЗ будуть змушені об’єднуватися із собіподібними щоб врятуватися на ринку надання освітніх послуг. Цей процес поступово розпочинається в Україні. У таких випадках перед власниками майна невеликих приватних ВНЗ гостро постає завдання із забезпечення своїх майнових прав. При утворенні об’єднання підприємств або нового великого ВНЗ об’єктивно постають питання, пов’язані із керівництвом ним.
  • Item
    Суб’єкти господарського права та суб’єкти господарювання у сфері надання освітніх послуг
    (Ноулидж, 2010) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    Вказано, що учасники відносин у сфері надання освітніх послуг є суб’єктами господарського права. Серед них власне навчальні заклади є підприємницькими або некомерційними суб’єктами господарювання.
  • Item
    Надання освітніх послуг як вид господарської діяльності
    (Хмельницький університет управління та права, 2010) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    На перший погляд, правовідносини із надання оплатних освітніх послуг закладами освіти є цивільно-правовими. Однак повністю із цим погодитися не можна. По-перше, ціллю надання освітніх послуг навчальними закладами приватної та колективної форми власності, а також державних і комунальних комерційних підприємств є отримання прибутку. Підприємницькі правовідносини як правовідносини, що спрямовані на задоволення як приватних, так і публічних правовідносин, виходять за межі цивільно-правових правовідносин, що є особистими немайновими та майновими відносинами, заснованими на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників (стаття 1 ЦК України).
  • Item
    Щодо удосконалення правового забезпечення проведення наукових досліджень навчальними закладами України
    (Міжнародний гуманітарний університет, 2014) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    Наукову статтю присвячено пошуку шляхів нормативно-правового забезпечення удосконалення проведення наукових досліджень навчальними закладами України. Наведено аргументи вчених, приклади із зарубіжної практики, проведено аналіз норм вітчизняного законодавства. Запропоновано внесення змін до окремих законів України.
  • Item
    Підвищення якості освітніх послуг через удосконалення законодавства про майнове забезпечення господарювання навчальних закладів
    (2014) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    Статтю присвячено аналізу різних відносин за участі навчальних закладів і пропозиції окремих шляхів удосконалення законодавства про майнове забезпечення господарювання останніх. У статті проведено порівняння кількості вищих навчальних закладів у співвідношенні із кількістю населення. В Україні з розрахунку на однакову кількість населення вищих навчальних закладів більше, ніж у США, Японії, КНР, Південній Кореї, Сінгапурі, Великій Британії, Франції, Італії, Польщі, Російській Федерації. Велика кількість навчальних закладів пропонує велику кількість освітніх та інших послуг. Перевищення пропозиції над попитом призводить до зниження якості освітніх послуг. Для забезпечення ефективної господарської діяльності навчальних закладів вважаємо за необхідне надати їм можливості найбільш повно використовувати загальні принципи господарювання, зокрема перші два із названих у статті 6 Господарського кодексу України: - забезпечення економічної багатоманітності та рівний захист державою усіх суб’єктів господарювання; - свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом. Завдяки використанню цих принципів навчальні заклади мають самостійно обирати організаційно-правову форму, діяти на основі різних форм власності, надавати велику кількість послуг, не заборонених загальним господарським законодавством. Крім цього забезпечення високої якості послуг можливе через наявність стабільної майнової основи. Жодним чином не принижуючи роль приватних навчальних закладів, запропоновано господарсько-правовими та адміністративними методами підтримувати державні навчальні заклади. Запропоновано з обережністю ставитися до основних фондів, що в якості інвестицій передаються навчальним закладам іншими суб’єктами господарювання (особливо іноземними). У складі майна виділено його інноваційну складову, яку названо прогресивними майновими активами. Інвесторам, що передають навчальним закладам перспективні майнові активи, запропоновано надавати податкові пільги.
  • Item
    Возможности совершенствования законодательства Украины об образовании на примере опыта США
    (Научно-информационный издательский центр "Институт стратегических исследований", 2013) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    У статті в якості позитивів в адміністративно-правовому регулюванні відносин у сфері освіти США зазначено наявність освітніх кодексів. Також в якості можливого предмету запозичення у питаннях управління навчальним закладом визнано пріоритет керівника-менеджера над керівником-вченим і керівником-педагогом.
  • Item
    Ліцензування як засіб регулюючого впливу держави на діяльність навчальних закладів
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2011) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    Показано провідну роль ліцензування у діяльності навчальних закладів. Відзначено, що ліцензійні умови певною мірою застаріли через розвиток НТП. Запропоновано змінити або скасувати окремі ліцензійні умови. У той же час наголошено на необхідності обов’язкового залишення інших ліцензійних умов.
  • Item
    Щодо надання навчальними закладами додаткових платних неосвітніх послуг
    (Національний університет «Одеська юридична академія», 2014) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    У статті на основі аргументів вчених та зарубіжного досвіду запропоновано шляхи удосконалення надання навчальними закладами додаткових неосвітніх платних послуг.
  • Item
    Напрями удосконалення фінансової основи господарювання навчальних закладів
    (Інститут економіко-правових досліджень НАН України, 2012) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    У науковій статті визначено напрями удосконалення фінансової основи господарювання навчальних закладів за рахунок держави, територіальних громад, суб’єктів господарювання та громадян. Частку участі навчальних закладів у реалізації державних програм і проектів запропоновано в якості критерію встановлення розмірів державного фінансування їх діяльності.